×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

 غلامرضا کردافشاری مدرس دانشکده طب سنتی اظهار داشت: نیاکان ما پاکسازی بدن انجام می‌دادند، بنابراین اواخر زمستان و اوایل بهار رژیم آش می‌گرفتند یا ماءالشعیر طبی می‌خوردند.

وی طرز تهیه ماءالشعیر طبی گفت: یک لیوان جو با ۱۴ لیوان آب را به تدریج ملایم می‌جوشانند تا جو کاملا پخته و له شود و بعد از صافی رد می‌کردند، این ماءالشعیر طبی با آنچه که در مغازه‌ها به فروش می‌رسد تفاوت دارد، بنابراین این این ماءالشعیر طبی را می‌تواند با عسل شیرین کرده و مصرف کنند البته سرد مزاجان در مصرف بیش از حد آن احتیاط کنند.

این مدرس دانشکده طب سنتی بیان داشت: ماءالشعیر برای کسانی که دچار آلرژیک یا دچار جوش‌های پوستی فراوان یا ورم‌های مفصلی هستند مفید است؛ در طب سنتی ایران بیماری‌ها ناشی از ریزش مواد نامناسب فضولات و مواد زائدی وجود دارد که در زمستان جمع شده و علت آن هم به دلیل سردی هوا و اینکه ورزش خوبی صورت نگرفته و دفع نشده است.

کردافشاری افزود: گرمای طبیعت و بهار در بدن اثر می‌گذارد و مواد زائد در بدن ریزش می‌کند و اگر عضو ضعیف بدن هم پوست باشد، دچار جوش‌های پوستی و دمل‌های چرکی می‌شود. اگر مشکل مفصلی داشته باشند و مفاصل هم ضعیف باشد، دچار ورم مفصلی می‌شوند. اگر ناحیه حلق ضعیف‌تر باشد فرد دچار ورم لوزه و حلق و لیمیت آلرژیک و عطسه شدید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین روش درمان بیماری‌ها استفاده از روش پاکسازی است. یک آش ملین حتی آشی که اسهال ایجاد کند را روزی ۴ و ۵ وعده اجابت مزاجی اسهالی یا شل دارد و تمام مواد زائد از بدن دفع می‌شوند. اگر بیماران این کار را انجام دهند تاثیر فوق العاده ای در کاهش بیماری‌هایشان دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.