×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سیروس شفقی، فرماندار آستارا در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره گیاهان دارویی با محوریت «گل گاوزبان» که در سالن اجلاس فرمانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: قابلیت شهرستان در تولید گیاهان دارویی بسیار بالاست که با برگزاری نخستین جشنواره گیاهان دارویی می‌توان بخشی از این پتانسیل‌ها را معرفی کرد.

وی افزود: آستارا طی چند سال اخیر با جذب گردشگر توانسته است در میان ۲۰ شهر مهم گردشگرپذیر کشور قرار گیرد. برگزاری جشنواره‌هایی در قالب جشنواره‌های استانی و ملی می‌تواند در رشد گردشگری بسیار تأثیرگذار و مثمرثمر باشد.

فرماندار آستارا، مرز بین المللی زمینی شهرستان با کشور جمهوری آذربایجان و مرز دریایی با ۵ کشور حاشیه دریای خزر را امن ترین مرز کشور عنوان کرد و توضیح داد: مسوولان با در نظر گرفتن ویژگی‌های طبیعی شهرستان و توجه به بحث تولید و فرآوری گیاهان دارویی، طوری برنامه ریزی کنند که از حضور گردشگران داخلی و خارجی در این خطه، بیش از گذشته بهره مند شویم.

وی، همگان را به کمک جهت برگزاری آبرومند نخستین جشنواره گیاهان دارویی دعوت کرد و افزود: منطقه خوش آب و هوای «حیران آستارا» محل برگزاری این جشنواره بزرگ خواهد بود. نشست علمی و تخصصی، برگزاری بازی‌های بومی محلی، پخت غذاهای محلی، نمایشگاه صنایع دستی و برگزاری نمایشگاهی از گیاهان دارویی منطقه از ویژه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

چنگیز شکوری، بخشدار مرکزی شهرستان آستارا و دبیر اجرایی جشنواره گیاهان دارویی در این جلسه با اشاره بر اهمیت برگزاری این جشنواره که نخستین تجربه شهرستان است، اظهار کرد: زمینه سازی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تولید، فرآوری و حتی صادرات از مهمترین اهداف ما است. جشنواره مذکور، رأس ساعت ۱۵ تا ۱۹، همزمان با یکم خرداد سالجاری در یکی از رویشگاه‌های این گیاه در منطقه حیران برگزار می شود.

شکوری با اشاره به اینکه حضور در جشنواره برای عموم شهروندان و هم استانی‌ها آزاد است، اضافه کرد: تا چند روز آینده تبلیغات گسترده‌ای در این خصوص آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، در شهرستان آستارا که غربی‌ترین شهرستان استان گیلان است علاوه بر گل گاوزبان، گیاهان دارویی متعددی از قبیل گزنه، پونه وحشی، مرزه، بالدیرغان، بولاق اوتی، آویشن و ده‌ها گونه دیگر به صورت خودرو در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی شناسایی شده و مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.