×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا طاحونی بعدازظهر امروز در نشست هماهنگی اولین جشنواره ملی طبیعت‌گردی، گیاهان دارویی و طب سنتی که در محل فرمانداری نطنز برگزار شد، اظهار کرد: اگر به آیات قرآن کریم توجه کنیم متوجه می‌شویم که در خیلی از آیات آن انسان به طبیعت‌گردی و به دوستی با طبیعت تشویق شده است.

وی افزود: در سخنان ائمه معصوم هم بارها پیرامون طب سنتی و گیاهان داروئی اشاره شده است که این‌ها نشان از اهمیت و توجه ویژه به این ۲ موضوع مهم و اساسی دارد.

امام جمعه نطنز تصریح کرد: کسی که با طبیعت رابطه نداشته باشد با خود رابطه ندارد و در ادامه آن با خدا رابطه ندارد و در این شرایط است که افسردگی و پوچی به سراغ انسان می‌آید.

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های طب سنتی و طب اسلامی اشاره کرد و گفت: طب اسلامی به مفهوم خاص خود پاسخگوی نیاز امروز و فردای جامعه بشری است و طب سنتی ما نیز می‌تواند در قالب طب اسلامی یعنی با رعایت چارچوب رفتار پزشکی همچنان شاداب و پرطراوت بخش‌های وسیعی از نیاز انسان‌ها پاسخ دهد.

طاحونی خاطرنشان کرد: گنجینه عظیم طب سنتی و اسلامی ما در قرن بیست و یکم میلادی که لحظه لحظه‌های آن با پیشرفت‌های علمی همراه است، هنوز می‌تواند به بسیاری از سئوالات بی‌جواب دانش روز و دردهای درمان نشده آدمیان پاسخ دلنشین، موثر و راهگشا بدهد لذا عاقلانه‌ترین و منطقی‌ترین شیوه در پزشکی بهره‌گیری همزمان از مجموعه دانش گذشته، حال و آینده بشر است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.