×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شاه بلوط هندی داروی گیاهی واریس و مشکلات گردش خون

درمان همانژیوم عنکبوتی و واریس و التهاب و آسیب دیدگی و آب آوردن پا و عضلات و انساج با داروی گیاهی شاه بلوط هندی مقدور است.

Aesculus hippocastanum horse chestnut شاه بلوط هندی

(Aesculus hippocastanum (horse chestnut شاه بلوط هندی

 

اسم انگلیسی: Horse chestnut

اسم علمی: Aesculus hippocastanum

درخت شاه بلوط هندی بومی مناطق جنوب شرقی اروپا و آسیاست و در اکثر نقاط دنیا درختی شناخته شده محسوب می شود.، اما خواص درمانی آن کمتر شناخته شده است. از فرآوری دانه های براق و زیبای آن، دارویی برای درمان رگها تولید می شود.

horse chestnut شاه بلوط هندی

horse chestnut شاه بلوط هندی

قسمت مورد استفاده: دانه ها

اثرات مهم: ضد التهاب، قابض، رفع آب آوردن انساج، مقوی سیاهرگهای قلبی

مشکلات سیستم گردش خون سیاهرگی:

شاه بلوط هندی بهترین دارو برای رگها و مویرگهاست. این گیاه بعنوان یک گیاه قابض و ضد التهاب در هنگام مواجهه بدن با شرایط آسیب دیدگی، باعث تقویت و استحکام بخشی به دیواره رگها می شود.

شاه بلوط هندی با بیرون کشیدن مایعاتی که در محل زخم جمع شده اند، از تورم محل جلوگیری کرده و مانع بسته شدن رگهای آن منطقه می شود و به همین دلیل بعنوان اولین انتخاب برای درمان رگهای واریسی و مشکلات عروقی مطرح است.

شاید این مطالب هم برای شما مفید باشند:

داروهای ساخته شده از شاه بلوط هندی کدامند؟

معرفی داروهای گیاهی مشکلات گردش خون و واریس

واریس و درمان گیاهی آن

درمان زخم واریس با مصرف کلم

 

شاه بلوط هندی معمولا به صورت کپسول یا قرص استاندارد شده استفاده می شود ولی گاهی ممکن است برای استفاده از اثرات ضدالتهابی آن به صورت پماد، لوسیون یا فرمهای دیگری هم مورد استفاده قرار گیرد.

باید دقت کنید که شاه بلوط هندی نباید بر روی پوست زخمها استفاده شود. استفاده درمانی از شاه بلوط هندی معمولاً با موفقیت همراه است، هرچند که برای دیدن نشانه های بهبودی نیاز به چندین ماه زمان است. زیرا درمان بیماریهای وریدی کار نسبتاً دشواری است.

نتایج یک تحقیق در یکی از بیمارستانهای لندن در سال ۱۹۹۶ نشان داد که استفاده از شاه بلوط هندی می تواند به اندازه ی جورابهای واریسی برای درمان رگهای واریسی پا مفید باشد.

سایر موارد استفاده شاه بلوط هندی:

شاه بلوط هندی ممکن است برای درمان سایر بیماریهایی که رگها را تحت تأثیر قرار می دهند مثل هموروئید و همانژیوم عنکبونی (خونمردگی و قرمزی خود به بدن به دلایل مختلف) مفید باشد و همچنین می تواند در درمان گرفتگی عضلات، تورم و آب آوردن پاها مفید باشد.

از شاه بلوط هندی می توان در درمان بیماریهایی مثل ترومبوز عمقی وریدی، سرمازدگی و زخم های پا نیز استفاده کرد اما این کاربردها تنها پس از دریافت مشاوره های تخصصی مجاز خواهد بود. این گیاه می تواند بعنوان یک داروی پیشگیری کننده در ترومبوز عمقی وریدی مفید بوده و خطرات آنرا کاهش دهد که این مسأله در مواردی مثل پروازهای طولانی مدت مفید خواهد بود.

استعمال موضعی روغن استخراج شده از میوه های آن در فرانسه برای درمان روماتیسم کاربرد دارد. در حالی که در آمریکا جوشانده برگ آن بعنوان یک داروی مفید برای سیاه سرفه شناخته می شود.

  1. Music Fars

    ممنون از مقاله خوب و مفیدتون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.