×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید سالانه ۲۷۲۷ تن گیاه دارویی در استان کرمانشاه ‌

قهرمان احمدیان، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان کرمانشاه را ۶۰۸ هکتار عنوان کرد و گفت: گیاهان دارویی کشت شده در استان شامل گشنیز، نعناع فلفلی، آویشن، زوفا، آلوئه ورا، کاسنی، رازیانه، ترخون، بادرنجبویه، بابونه، کدو طبی، موسیر و… است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه ۲۷۲۷ تن انواع گیاهان دارویی در استان تولید می شود.

احمدیان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان‌های صحنه، کنگاور و سنقر گیاه دارویی موسیر کشت می‌شود، گفت: این گیاه دارویی تنها در اراضی با بازده کم و درجه پایین کشاورزی کشت می‌شود.

احمدیان افزود: در سال گذشته در قالب برنامه های آموزشی ترویجی اقدام به کشت سه هکتار موسیر به صورت پرورشی شد و پیش بینی می‌شود امسال ۴٫۵ تن موسیر در استان تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد موسیر را یک تا ۱٫۵ تن در هکتار عنوان کرد و گفت: در صورت استقبال کشاورزان این طرح توسعه خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۴ هکتار از اراضی استان به کشت زعفران اختصاص یافت، گفت: سال گذشته در مجموع ۱۰۰ کیلوگرم زعفران در این استان تولید شد.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلوگرم در هکتار دانست و گفت: زعفران در همه شهرستان‌های استان بجز شهرستان‌های گرمسیر سرپل ذهاب و قصر‌شیرین کشت می‌شود.

احمدیان، سپس به برنامه‌های توسعه‌ای پیشروی کشت زعفران در استان اشاره کرد و گفت: در راستای کشت زعفران حمایت‌های خوبی از متقاضیان می‌شود و حتی تسهیلات بلاعوض در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.