×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران دارای ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی و ۱۷۲۸ گونه انحصاری است

ابراهیمی در نشست اولین همایش طبیعت‌گردی طب سنتی و گیاهان دارویی که در شهرستان نطنز برگزار می‌شود گفت: در نقشه جامع علمی کشور گیاهان دارویی در اولویت اول قرار گرفته و در معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد طب سنتی مستقر شده است.

وی ادامه داد: به مدت ۵ سال است که نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط در این ستاد حضور دارند تا سیاستگذاری‌های لازم را انجام دهند به طوری که از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان به ۲۰۰ شرکت در این عرصه افزوده شده است.

ابراهیمی گفت: سال ۹۱ جشنواره ملی گیاهان دارویی از سوی معاونت ریاست جمهوری برپا شد و امسال به گونه‌ای دیگر در شهرستان نطنز برپا می‌شود.

مشاور ستاد توسعه‌ای علم و فناوری گیاهان دارویی افزود: ۸ ماه پیش به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی، سند گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین و به دولت ابلاغ شد.

ابراهیمی گفت: ترویج طب سنتی، گیاهان دارویی، گردشگری طب سنتی و کاهش تصدیگری دولت را برای استقبال استان‌ها پیشنهاد کرده بودیم که این موضوع در اصفهان و نطنز در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: از ۸ هزار گونه گیاهی در ایران ۲ هزار و ۳۰۰ نوع دارویی و ۱۷۲۸ گونه گیاهی انحصاری داریم که در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود.

وی گفت: همچنین از ۱۳ نوع اقلیم آب و هوایی ۱۱ اقلیم آن مربوط به کشورمان است و در سند گیاهان دارویی پیش‌بینی شده برای حمایت از گونه‌های در معرض انقراض هم فکری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.