×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

مدیر جهاد کشاورزی سرایان با بیان این مطلب گفت: کشت گیاهان دارویی در شرایط خرده مالکی که بر این شهرستان حاکم است می تواند جایگزین خیلی خوبی برای محصولات کشاورزی سرایان باشد.

وی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در شهرستان افزود: ابتدا چون سازگاری گیاهان دارویی را به صورت گیاهی نداشتیم یک کلکسیون ایجاد کردیم که در آن ۶۵ گونه گیاهان دارویی کشت شده و در نهایت گونه های برتر که سازگاریشان با منطقه بیشتر و از درآمد اقتصادی خوبی برخوردار بود، انتخاب شد.

به گفته وی، در این چرخه ۱۲ گونه شناسایی شد و از سال گذشته کشت وسیعی به صورت هکتاری در روستاهای زنگویی، بسطا ق و دوست آباد شروع شد که با همکاری پروژه بین المللی(FR) منابع طبیعی از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

وی ادامه داد: از ویژگی های کشت گیاهان دارویی این است که کشاورز در یک طرف باغ انار خود می تواند گیاهان دارویی کشت کند چرا که باغ انار سم پاشی نمی شود.

وی گفت: به این صورت کشت گیاهان دارویی در ۱۲ هکتار انجام شد.

وی گفت: هم اکنون کشاورزی در سرایان داریم که با ۱۰تا ۱۲ بوته به لیمو درآمد خوبی برای خود ایجاد کرده و به این سمت رفته است که در گوشه ای از باغش گلخانه خانگی مهیا کند و به تکثیر به لیمو بپردازد.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان به درآمدی که از این طریق برای کشاورز ایجاد می شود، اشاره کرد و افزود: هر کیلو برگ به لیمو را۴۰ هزار تومان از کشاورز می خرند که درآمد قابل توجهی دارد.

به گفته وی، گیاهان دارویی وذرت علوفه ای در سال‌های خشکسالی در کنار محصولاتی مانند پسته به عنوان جایگزین مناسبی برای کشاورزی و کشاورزان مطرح است.

وی از ترویج این گیاهان در مناطق کوهپایه ای شهرستان که به شدت با افت منابع آبی و قنات ها مواجه هستند، خبر داد و اضافه کرد: در برخی از نقاط، کشاورزان و روستاییان به کشت زرشک روی آورده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.