×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت دستگاه تقطیر با بخار آب برای استحصال صنعتی اسانس ها

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی،  دکتر عبدالرسول حقیر ابراهیم آبادیˈ افزود: این دستگاه با یک و نیم میلیارد ریال هزینه نخستین بار در کشور ساخته شده و با چندین شرکت برای تولید انبوه این دستگاه مذاکراتی انجام شده است.

وی ظرفیت این سامانه را دو تن گیاه در هر بار بارگیری اعلام کرد و گفت: این سامانه قادر است از انواع گیاهان علفی مانند نعنا، رزماری، اسطوخودوس در مدت حداکثر دو ساعت اسانس و عرقیات استحصال کند.

وی با بیان اینکه دستگاه های فعلی استحصال اسانس و عرقیات در کشور به روش تقطیر با آب کار می کنند، اظهار کرد: این سامانه قادر است با بهره گیری از روش تقطیر با بخار آب با بازده بالا و صرف انرژی پایین یعنی کمتر از یک بیستم سامانه های فعلی ازطیف وسیعی از گیاهان علفی، اسانس و عرقیات استحصال کند.

به گفته وی، این سامانه به صورت نیمه قابل حمل طراحی و ساخته شده و بهره گیری از آن افزون بر افزایش سرعت عمل و بهبود کیفیت محصول، تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی های زیست محیطی ناشی از صنعت اسانس و عرقیات دارد.

رییس پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان همچنین از ساخت نمونه بومی خط کامل فرآوری گل محمدی به روش تقطیر در این پژوهشکده خبر داد و خاطر نشان کرد: این خط تولید هم اکنون در یکی از کارخانه های صنعتی تولید گلاب این منطقه نصب و راه اندازی شده است و در موسم گل محمدی امسال بطور رسمی بهره برداری می شود.

حقیر ابراهیم آبادی گفت: این دستگاه ظرفیت پنج تن فرآوری گل محمدی در شبانه روز را دارد و می تواند روزانه حدود یک و نیم کیلو اسانس گل محمدی را با کیفیتی مطابق با استاندارد ISO 9842 تولید کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.