×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ممنوعیت برداشت غنچه کرفس کوهی در چهار محال و بختیاری

علی‌محمد محمدی در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: گیاه با ارزش کرفس که خواص درمانی بسیاری هم دارد در دهه‌های اخیر به دلیل بهره‌برداری بی‌رویه در آستانه نابودی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از غنچه کرفس ممنوع است، گفت: در برخی از رویشگاه‌های واجد شرایط به شرط رعایت قوانین مردم محلی قادر به بهره‌برداری خواهند بود.

محمدی با اشاره به اینکه برای توسعه رویشگاه‌های گیاه کرفس ابتدا باید مناطق مستعد کاشت شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: این کار از طریق تماس با افراد محلی و شناسایی محل رویشگاه‌های سابق کرفس یا مناطق مستعد با استفاده از شرایط محیطی امکان‌پذیر است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از راه‌های حفاظت از رویشگاه‌های موجود جلوگیری از بهره‌برداری بی‌رویه و جلب همکاری مردم در حراست از گونه کرفس است که این امر تا حدودی محقق شده است.

وی با بیان اینکه از بذر و ریشه این گیاه در درمان رماتیسم استفاده می‌شود، یادآور شد: این گیاه برای رفع دل درد، سرما خوردگی و تصفیه خون استفاده می‌شود.

محمدی اضافه کرد: از غنچه این گیاه برای تولید فرآورده‌هایی مانند ترشی و یا در پخت غذاهایی مانند انواع سوپ و خورش استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.