×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۴۰ گونه گیاهان خوراکی، دارویی و صنعتی در استان کرمانشاه می روید

حسین سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان کرمانشاه از نظر پوشش گیاهی در ناحیه رویشی زاگرس قرار گرفته، به همین دلیل از قابلیت بسیار بالایی از نظر کشت و توسعه گیاهان دارویی، خوراکی و صنعتی برخوردار است.

وی گفت: با فرا رسیدن فصل بهار زمان برداشت گیاهان خوراکی در بیشتر مناطق کشورمان بویژه مناطق کردنشین آغاز می شود و انواع گیاهان خوراکی در سبد غذایی مردم قرار می گیرد.

وی، مهمترین گیاهان خوراکی را شامل کنگر، کنیوال (پیاز کوهی)، ریواس، شنگ، پیچک، پاغازه، قارچ های کوهی و تره کوهی ذکر کرد و افزود: برخی از گیاهان در این استان دارویی هستند و از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند.

وی بااشاره به وجود دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار منابع طبیعی در استان کرمانشاه گفت: از این میزان ۵۷۰ هزار هکتار جنگل و بقیه مرتع است.

سلیمانی اظهارکرد:حدود ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع این استان، گون زار است و در ۱۸۰ هزار هکتار آن رویش بنه صورت می گیرد.

وی افزود: از گیاه گون، کتیرا به دست می آید و از گیاه بنه، سقز که هر دوی این موارد ارزش اقتصادی بسیار خوبی را به همراه دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت:مردم این استان پارسال در سطح ۸۰ هکتار بصورت داوطلبانه اقدام به کاشت گیاهان دارویی چون آویشن، ازبوه (مرزه وحشی)، ثعلب و شیرین بیان کردند،که امسال نیز ادامه خواهد یافت.

وی اظهارکرد:باید نسبت به برداشت این گیاهان دقت شود تا ذخایر ژنتیکی آن ها دچار تخریب نشود که البته با اقداماتی که انجام می شود، از برداشت بی رویه این گیاهان بویژه گیاهانی که ارزش دارویی دارند، جلوگیری می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.