×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گیاهان دارویی در استان کردستان

مهندس باباپیری مدیرکل اداره کل منابع طبیعی استان کردستان گفت : بیش از ۵۰ نوع گیاه خوراکی ، دارویی و صنعتی در کردستان وجود دارد که برداشت آن از اوایل بهار آغاز می‌شود .
مردم کردستان از گذشته مصرف گیاهان خوراکی وحشی در فصل بهار را یک ضرورت دانسته و گروهی از مردم دراین فصل گیاهان را جایگزین مواد پروتیینی می‌کنند.
گروهی نیز مصرف گیاهان خوراکی را شفابخش می‌دانند و طبق سفارش پزشکان سنتی برای درمان بیماری های خود از آنها استفاده می‌نمایند.
هر کیلوگرم از این گیاهان خوراکی با توجه به تنوع آن بین ۲۰ الی ۵۰ هزار ریال به فروش می‌رسد و با توجه به قیمت بالای گوشت ، لبنیات و مواد غذایی موجب شده مردم به مصرف این گیاهان روی آورند.
احمدی صاحب مغازه داروی گیاهی در سنندج گفت : برخی از این گیاهان خود رو به مصرف دارویی می‌رسد که از آن جمله می‌توان به شیرین بیان ، قازیاغی ، هزبی کوهی ، شوید کوهی اشاره کرد و بعضی از آنها مانند گون در استحصال کتیرا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استان کردستان دارای یک میلیون و ۴۱۴ هزار هکتار مرتع است و از عمده‌ترین مناطق رویش گیاهان وحشی خوراکی در کشور بشمار می‌رود.
مهندس کاکه محمودی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان کردستان گفت : می طلبد بهره برداران گیاهان خوراکی و دارویی در استان کردستان در زمان برداشت به طور عمیق کلنگ زنی نکنند تا فرسایش خاک و عدم رویش مجدد گیاهان خوراکی رخ ندهد.
مهندس باباپیری مدیرکل اداره کل منابع طبیعی استان کردستان نیز گفت : پیش بینی می شود امسال ۵۰ تن گیاه خوراکی و دارویی در استان کردستان برداشت شود که حدود سی درصد آن به تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور ارسال می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.