×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی مناسب برای رفع التهاب مثانه

دستگاه ادراری

تصویر شماتیک دستگاه دفع ادرار

براساس تحقیقات اخیر خواص ضدعفونی کننده و ادرارآور برخی گیاهان که در روش درمانی همیوپاتی نیز به آن اشاره شده است در درمان بیماری التهاب مثانه مفید است.

استفاده از روش های درمانی همیوپاتی درصورتی می تواند موثر باشد که بیماری در مراحل اولیه باشد. بنابراین می توان در این زمینه به گیاه شناس یا همیوپات مراجعه و با وی مشورت کرد.

 یکی از گیاهان دارویی که به عنوان مکمل در روش درمانی همیوپاتی برای درمان بیماری التهاب مثانه به آن اشاره شده است، گیاه گزنه است.

جوشاندن دو گرم برگ خردشده گزنه در ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش و نوشیدن آن تا سه فنجان در روز برای رفع این بیماری مفید است؛ البته دم کرده این گیاه برای زنان باردار به دلیل اثرات منفی توصیه نمی شود.

همچنین دم کرده سه گرم از ساقه این گیاه که از آن به خاطر خواص فوق العاده اش به عنوان چوب طلایی نام برده می شود، در ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و نوشیدن دو تا چهار فنجان از این دم کرده در روز بین وعده های غذایی در درمان این بیماری موثر است.

 ترب کوهی گیاه دیگری است که از آن برای کمک به رفع ورم مثانه استفاده می شود. دم کرده دو گرم ریشه تازه این گیاه در ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش به مدت پنج دقیقه و نوشیدن چندبار از آن در روز در درمان این بیماری موثر است. البته ترب کوهی برای زنان باردار یا شیرده و افراد مستعد ابتلا به زخم معده و کلیه توصیه نمی شود.

 دم کرده سه گرم برگ ترب کوهی در ۱۵۰ میلی لیتر آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه و نوشیدن آن چهار بار در روز و به مدت یک هفته از آن نیز توصیه می شود. این گیاه در زنان باردار یا شیرده و کودکان زیر ۱۲ سال تاثیرات سوء دارد.

 برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از دم کرده این دو گیاه استفاده کرد؛ به این صورت که ریشه این گیاهان را به مدت ۱۰ دقیقه در یک فنجان آب جوش دم و تا ۶ فنجان از آنها را در طول روز میل کرد.در کنار این روش های درمانی مکمل، توجه به مصرف آنتی بیوتیک ها در مورد التهاب مثانه ضروری است.

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.