×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
گیاهان خود را در هنگام سفر آبیاری کنید

در روش اول شما می‌توانید با ساخت یک گلخانه کوچک بر روی گلدان خود نیاز آبی آن را بر طرف کنید. همانطور که در شکل نشان داده شده است از چوب های عمودی برای نگه داشتن نایلونی که بر روی گلدان می‌کشید استفاده می‌کنید. دقت داشته باشید که نایلون باید شفاف باشد و با برگهای گیاه تماس نداشته باشد. داخل گلدان فضای کاملا بسته ای باید به وجود آید که تبادل هوایی نداشته باشد. انتهای نایلون را روی گلدان با چسب نواری پهن کاملا غیر قابل نفوذ کنید.

کارشناسان روش بعدی را استفاده از یک سینی پر از سنگ زیره نهیه کنید و آن را تا جایی پر آب کنید که روی سنگ ریزه ها را بگیرد سپس گلدان خود را روی سنگ ها قرار دهید. در این روش گلدان یا باید سفالی باشد یا در زیر آن سوراخ زهکش حتما داشته باشد.

در روش بعدی باید حوله یا دستمال چند لایه خیسی زیر گلدان خود قرار میدهد. دقت داشته باشید که این روش باید در سینک ظرف شویی یا وان حمام انجام شود، این روش بیشتر برای گلدانهای بزرگ کاربرد دارد. در این روش باید روزنامه ها را خیس کنید و به صورت مچاله و پر تراکم روی خاک گلدان قرار دهید.

کارشناسان می گویند روش پنجم شما نیازمند یک پارچ یا ظرف پر آب هستید که یک روش آبیاری اتومانیک را درست کنید. ابتدا باید ظرف را پر آب کنید و بعد طناب نخی به طول ۱ متر یا کمتر و به فطر زیاد را درون آن بگذارید و سر دیگر طناب را باید در زیر خاک به عمق ۱۰ سانتی متر قرار دهید. اگر ظرف آب را در محل بالاتری قرار دهید بهتر است. بدین ترتیب آب مورد نیاز گلدان تامین خواهد شد.

آخرین روشی که کارشناسان برشمردند در این روش قبل از مسافرت باید گلدان خود را تعویض کنید و در زیر خاک گلدان خود یک پوشک بچه قرار دهید. پوشک به حفظ رطوبت خاک گلدان کمک می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.