×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرانه هر ایرانی در مصرف گیاه دارویی ۲۵ گرم است!

مدیر اجرایی طرح ملی گیاهان دارویی و صنعتی سازمان جنگل‌ها منطقه زنجان، اظهار کرد: سرانه مصرف گیاهان دارویی در کشور پایین است.

 وی افزود: در سنوات گذشته پنج میلیون هکتار طرح در زمینه گیاهان دارویی احیا و بهره‌برداری شده است که بیشتر بهره‌برداران آن ساکنان آن مناطق هستند که در زمان و مکان مشخص از این گیاهان دارویی بهره‌برداری می‎کنند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه سرانه مصرف گیاهان دارویی در کشور بسیار پایین است، گفت: سرانه مصرف گیاهان دارویی در شهروندان ایرانی ۲۵ گرم است، در حالی که در کشورهای پیشرفته از جمله آلمان ۷۰ درصد داروها به صورت گیاهی مصرف می‌شوند.

 مدیر اجرایی طرح ملی گیاهان دارویی و صنعتی سازمان جنگل‌ها خاطرنشان کرد: به ازای دو هکتار کشت گیاهان دارویی برای یک نفر اشتغال‎زایی می‌شود که توسط اهالی منطقه صورت می‎گیرد و با توسعه این طرح می‎توان در زمینه مرتع‌داری و بیابان‌زدایی گام‎های موثری برداشت.

 غیبی با بیان اینکه زنجان از وضعیت خوبی در زمینه گیاهان دارویی برخوردار است، ادامه داد: عمده محصول استان زنجان کتیرا است. همچنین می‌توان در زمینه تولید محصولاتی نظیر باریجه، افسنتین و آویشن نیز در این منطقه برنامه‎های خوبی اجرا کرد.

 وی تصریح کرد: امسال درخواست ۲۰ میلیارد ریال جهت اختصاص به تولید بذر، قلمه و نشای گیاهان دارویی جهت کشت، احیا و توسعه گیاهان دارویی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.