×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وجود ۸۰۰ گونه گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محمود حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم درختکاری در زندان مرکزی بیرجند اظهار داشت: در اسلام سفارش زیادی به اهمیت درخت و درختکاری شده است.

وی با اشاره به سفارشات قران کریم در باب اهمیت درخت، تصریح کرد: حدود ۸۰۰ آیه از قرآن کریم در وصف گیاهان و توجه و حفاظت از آن‌ها است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند با بیان این‌که منابع طبیعی مایه حیاط است، اذعان داشت: گیاهان نقش ارزنده‌ای برای زندگی و حیاط ما داشته و حیاط همه ما انسان‌ها وابسته به این درختان است.

حسینی با اشاره به هفته منابع طبیعی، متذکر شد: توجه و اهمیت به گیاهان تنها مربوط به یک روز و یک هفته نیست و باید در تمامی سال به آن توجه کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: روند زندگی امروز بشر روند خوشایندی نیست چراکه سالانه حدود ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی کشور در حال از بین رفتن است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند با اشاره به مشکلات کم‌آبی و گرمی هوا، افزود: اگر امروز این مشکلات برای کشور به وجود آمده است نشان می‌دهد که به مسائل زیست محیطی خود توجه نکرده‌ایم.

حسینی از وجود ۸۰۰ گونه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: باید به این گیاهان توجه خاصی شود چراکه می‌توانند منابع خوبی برای ارزآوری و اشتغال در استان باشند.

وی یادآور شد: اگر ما امروز به دنبال اقتصاد مقاومتی و سلامت غذایی در کشور هستیم باید به آب، خاک و طبیعت خود توجه کافی داشته باشیم.

حسینی با تأکید تغییر بینش انسان‌ها نسبت به طبیعت، گفت: امروز بیشتر ما انسان‌ها به چشم یک کالا به طبیعت نگاه می‌کنیم و به خاطر منافع اقتصادی خود آن‌ها را از بین می‌بریم که این موضوع زندگی بشر را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.