×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درباره خواص درمانی هاماملیس (Hamamelis virginiana) بیشتر بدانید

Hamamelis virginiana هاماملیس یا انجیلی

Hamamelis virginiana هاماملیس یا انجیلی

هاماملیس (انجیلی)

اسم علمی: Hamamelis virginiana

اسم انگلیسی: Witch hazel

عرق هاماملیس که از تقطیر پوست این درختچه آمریکایی بدست می آید، تمیزکننده و تونیک خوبی برای پوست به شمار می رود. هاماملیس جزء مهمی از بسیاری از محصولات آرایشی بهداشتی مثل کرمهای ضد چروک پوست است و عرق آن به درمان درد، خشکی و التهاب های پوستی کمک می کند.

قسمت مورد استفاده: پوست، برگ

اثرات مهم: ضد التهاب، قابض، بند آوردنده خونریزی

مشکلات چشمی: برای درمان درد یا التهاب چشم یا هنگامی که یک ذره شن یا حشره در چشم فرو رفته است، یک پنبه یا چارچه را در عرق هاماملیس خیس کرده و چشم آسیب دیده را با آن شستشو دهید.

اجازه بدهید که مقداری از مایع، وارد چشم شود. برای حصول نتیجه بهتر، ۵ تا ۱۰ قطره از عرق هاماملیس به همراه چند دانه نمک را در یک آب گرم حل کرده و محلول شستشوی چشم درست کنید و چشم را با آن شستشو بدهید و در صورت لزوم، این کار را چندین مرتبه تکرار کنید.

در شرایطی که پوست ترشحاتی از خود تراوش می کند، عرق هاماملیس می تواند تراوشات پوستی را خشک کرده و سوزش پوست را تسکین بخشد. از انجا که اثر اندک ضدویروسی نیز دارد، می تواند منجر به کاهش سوزش و درد ناشی از زخم نیز گردد.

واریس، شکنندگی مویرگها و هموروئید: هاماملیس بافتهای تحریک پذیر یا بیش از حد غیر حساس را به حالت تعادل می رساند. هم عرق و هم کرم هاماملیس می تواند به عنوان یک داروی درجه یک برای رگهای واریسی، کنترل التهاب و تسکین اتساع وریدی مورد استفاده قرار گیرد. وریدهای آسیب دیده نیز می توانند از مزایای این گیاه بهره مند شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.