×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ظرفیت پذیرش دانشجوی طب سنتی دو برابر می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، «محمود خدادوست»  در گفت وگو با ایرنا بر توسعه اکادمیک و دانشگاهی طب سنتی ایرانی به عنوان مهم ترین برنامه در احیای طب سنتی تاکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه دولت یازدهم از فراگیری دانش طب ایرانی در کنار طب نوین پزشکان حمایت می کند تا در واقع از طب ایرانی به عنوان ظرفیت در کنار طب نوین استفاده شود.

خدادوست به افزایش تربیت دانشجویان در زمینه طب ایرانی تاکید کرد و ادامه داد: هم اکنون هفت دانشکده مصوب طب ایرانی و ۱۶ دانشگاه نیز از رشته مصوب طب ایرانی در کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در نظر دارد تعداد دانشکده ها و ظرفیت پذیرش دانشجو را با توجه به تعداد فارغ التحصیلان به حدود دو برابر افزایش دهد.

خدادوست تاکید کرد ، هر مراکز آموزش عالی که آمادگی راه اندازی رشته و یا دانشکده طب سنتی را داشته باشند می تواند به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده تا بررسی های لازم به منظور گسترش دانشکده های طب سنتی انجام شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر نیز طب سنتی در فرهنگ ما استفاده می شود ولی مهم این است که این طب را به صورت آکادمیک و قانونمند وارد نظام سلامت کنیم.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت گفت: در ۱۵۰ سال اخیر طب سنتی مورد تکفیر قرار گرفته و از مقوله پزشکی دور شده در حالی که در فرهنگ مردم همچنان وجود داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.