×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان دکتر محمدیان رئیس سازمان ، با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت : از ۸۵ هکتار اراضی زیر کشت زعفران در شهرستان مرند ، طی سال گذشته ۱۹۵ کیلوگرم زعفران استحصال گردیده است و محصول زعفران تولیدی این شهرستان ، از نظر کیفیت بسیار عالی و مرغوب بوده و با تأثیر مثبت اقتصاد مبتنی بر کشاورزی این منطقه باعث ایجاد و ازدیاد اشتغال و افزایش در آمد بهره برداران گردیده و اثرات مثبتی بر اقتصاد کشاورزی شهرستان داشته است.

وی از افزایش سطح زیرکشت زعفران به لحاظ شرایط آب و هوایی و نیاز کم آبی این محصول در سالهای اخیر در استان آذربایجان شرقی خبرداد و گفت : امسال برای اولین بار پیاز زعفران در شهرستان مرند تولید و در بین متقاضیان کشت این محصول در استان توزیع گردیدکه ۱۳ هکتار نسبت به سال گذشته در کل استان افزایش یافته است.

دکتر محمدیان از افزایش سطح زیر کشت زعفران در اراضی مستعد استان در سه سال گذشته بصورت الگویی خبر داد و گفت : سازگاری این محصول در ۱۷ شهرستان استان به لحاظ شرایط آب و هوایی به نتیجه رسیده و بجز شهرستانهای سراب، بستان آباد و هریس توسعه کشت این محصول در کلیه شهرستانهای استان توصیه می گردد.

وی با اشاره به افزایش ۱۱۵ هکتاری سطح زیر کشت زعفران در اراضی زراعی استان خبر داد و گفت : سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته ۱۳ هکتار افزایش نشان می دهد که با متوسط تولید ۴ کیلو گرم سرگل زعفران در هکتار پیش بینی می شود از مزارع بارور زعفران بیش از ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.

گفتنی است این جشنواره توسط سازمان جهادکشاورزی استان ، فرمانداری و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند و شهرداری شهرجدید بناب و با مشارکت شهرداری مرند و شرکت ها و تشکلهای بخش خصوصی روز یک شنبه ۱۵ آبان ماه ساعت ۹ صبح در سالن ورزشی شهرجدید بناب برگزار می گردد. بناب شهرستان مرند ، از بهترین کانونهای تولید این محصول در شهرستان مرند به شمار می آید .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.