×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همکاری استان کرمان و کشور هند در فرآوری گیاهان دارویی

ذبیح الله بازاری در همایش راهکارهای ورود به بازار هند که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد، با اشاره به اعزام هیئتی تجاری به هند، اظهارکرد: کشور هندوستان در زمینه برخی تکنولوژی‌ها نظیر فرآوری گیاهان دارویی، قابلت‌های بالایی دارد که می‌تواند در این زمینه به تجار کرمانی کمک کند.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت بیان کرد: متاسفانه با وجود  تنوع گیاهان دارویی در استان کرمان، این بخش همچنان با خام فروشی، به دیگر کشورها فرصت برای جذب ارزش افزوده این کالا را می‌دهد.

مصیبت خام فروشی در گیاهان دارویی کرمان

بازاری با اشاره به اینکه نقش مهم گیاهان دارویی در صنعت داروسازی به عنوان صنعتی پول‌ساز بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: مزیت‌های تولید و تنوع گیاهان دارویی از شمال تا جنوب استان بالا است، ولی به سبب فعال نشدن سرمایه گذاری در این حوزه، عملا با مصیبتی به نام خام فروشی این محصول در کرمان روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه در صنعت فرآوری گیاهان دارویی و در تولید بسیاری اسانس‌های دارویی، هند حرف اول را در دنیا می‌زند، گفت: حتی چینی‌ها نیز نمی‌توانند این رده را به دست آورند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت با تاکید بر هدف گذاری ایران در هند در حوزه‌های مختلف صادراتی گفت: چند مذاکره با تجار حوزه شرق آسیا، چین، ژاپن و حتی سوئد انجام و سعی شده تکنولوژی گیاهان دارویی را وارد کنیم.

بازاری خواستار توجه تجار کرمانی به مسئله فرآوری گیاهان دارویی در استان شد و افزود:عمده نگاه ما در حضور هیئت‌های تجاری در ایران، رسیدن به ارزش افزوده است و زیبنده کشور و استان کرمان نیست که منابع دارویی را خام صادر کنیم و کشورهایی مانند چین وهند به نفع خود از آن ارزش چند برابری به دست آورند. خبرگزاری تسنیم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.