×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

زنجبیل مجموعه ای غنی از آنتی اکسیدان ها است و مزایای فراوانی برای سلامتی دارد لذا باید جزو چاشنی های ضروری و دائمی در آشپزخانه شما باشد.

متخصصان تغذیه تاکید دارند از آنجا که زنجبیل مجموعه ای غنی از آنتی اکسیدان ها است و مزایای فراوانی برای سلامتی دارد لذا باید جزو چاشنی های ضروری و دائمی در آشپزخانه شما باشد .

این متخصصان می گویند نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل در روز می تواند به بهبود خلق و خو کمک کند، استرس را کاهش دهد و درعین حال تاثیر فوق العاده ای در بهبود فرآیند هضم و جذب غذا دارد . کارشناسان تغذیه و سلامت می گویند : اسید معده برای هضم غذا حیاتی است و زمانی که فرد، تحت استرس است ترشح این اسید دچار اختلال می شود اما نوشیدن یک فنجان آب داغ حاوی یک برش تازه زنجبیل و یک برش کوچک لیمو روشی معجزه گر برای تحریک هاضمه و کمک به گوارش است .

دکتر آلیس ماکینتوش، از متخصصان علوم تغذیه ای در انگلیس خاطرنشان ساخت : زنجبیل حاوی نوعی آنتی اکسیدان خاص و مهم موسوم به » جینگرول « است که به پاکسازی مواد شیمیایی مضر ناشی از استرس و نگرانی در بدن کمک می کند لذا این چاشنی در کاهش استرس روانی نیز تاثیر دارد . زنجبیل درعین حال در کاهش التهاب، مقابله با مشکلات تنفسی شایع و بهبود گردش خون طبیعی در بدن موثر است . در زنان نیز نوشیدن چای زنجبیل روشی موثر برای کاهش انقباضات شکمی ناشی از عادت ماهانه است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.