×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آدرس و تلفن کلینیک های طب سنتی تهران + نقشه

با توجه به تغییرات در لیست و آدرس و تلفن های درمانگاههای معتبر طب سنتی سراسر کشور، برای اطلاع از آخرین لیست موجود، بر روی این لینک کلیک کنید.

اقبال و توجه مردم به داروهای گیاهی هر روز بیشتر می‌شود اما این گیاهان، در کنار خواصشان ممکن است خطراتی هم داشته باشند؛ بخصوص اینکه بسیاری از دارو‌ها توسط عطاری‌های غیرمجاز و غیر متخصص تجویز می‌شوند و ممکن است فرد را تا پای مرگ هم ببرند. اتفاقی که برای یکی از شهروندان تهرانی افتاده است.

خانواده نصراللهی هفته گذشته درگیر اتفاقی بودند که از خوردن داروی گیاهی شروع شد. آن‌ها بعد از خوردن دم کرده گل گاو زبان و سنبل الطیب، در خیابان دچار مشکل شده و به بیمارستان منتقل شدند و یکی از آن‌ها با مرگ هم دست و پنجه نرم کرد.

 لزوم ساماندهی و نظارت بر عطاری‌ها و داروهایی که در آن‌ها فروخته می‌شود، مدت هاست مطرح است اما اتفاقی نمی‌افتد. ضمن اینکه ناآگاهی مردم از خواص و خطرات این دارو‌ها هم به مشکلات و بیماری‌های ناشی از آن‌ها دامن می‌زند.

رئیس سازمان غذا و دارو به واکاوی برخی مشکلات پیش روی توسعه داروهای طبیعی و سنتی پرداخت و برنامه جدید این سازمان در خصوص راه‌اندازی مراکز ویژه عرضه داروهای طبیعی و سنتی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از داروهای طبیعی مدت‌هاست که در ردیف سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت قرار گرفته است، افزود: ما نیز تمایل زیادی به تشویق صنعت داروسازی گیاهی داریم اما بیمه‌ها هم باید به کمک بیایند.

دیناروند با اشاره به ضرورت انجام کار علمی در این بخش گفت: نیازمند به طب سنتی علمی به دور از خرافه و شارلاتانیسم هستیم و تلاش می‌کنیم بسترهای تحقق این امر را در وزارت بهداشت فراهم کنیم که از جمله اقدامات انجام شده می‌توان به راه‌اندازی مراکز عرضه کننده دارو‌های طبیعی که هنوز نامی برای آنها انتخاب نشده است اشاره کرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در صورت راه‌اندازی مراکز ویژه ارائه دهنده داروهای طبیعی شاهد گسترش تولید و مصرف داروهای طبیعی و گیاهی خواهیم بود به ایسنا گفت: در این صورت در کنار داروخانه‌های معمولی، داروخانه‌های طبیعی را خواهیم داشت که جایگزین عطاری‌ها خواهند شد.

طب سنتی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیادی در درمان انواع بیماری ها دارد اما متأسفانه روش‌های درمانی این طب آن طور که باید و شاید در میان مردم شناسانده نشده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

کلاه برداری افراد سودجو در غالب عطاری ها مزید بر علت شده و از بین رفتن اعتماد نسبت به طب سنتی را دو چندان کرده است. به همین دلیل معرفی مراکز معتبر درمانی و توزیع داروهای سنتی اهمیت دو چندانی پیدا می کند که در ادامه به معرفی چند مرکز معتبر فروش نسخه های طب سنتی می پردازیم:

داروخانه دانشکده طب سنتی

داروخانه دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مهرماه سال ۱۳۹۲ راه اندازی گردید. این داروخانه که تحت نظر اساتید و دستیاران گروه داروسازی سنتی آغاز به کار نموده است خدمات خود را در قالب تأمین نسخ سلامتکده طب سنتی و ارائه بیش از ۵۰ نوع مفرده گیاهی، عرقیات و داروهای ترکیبی ارائه می دهد.

نسخه اطبای سنتی را کجا بپیچیم؟ + نقشه

داروخانه همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ بعدازظهر آماده ارائه خدمات می باشد.

تلفن : ۸۸۷۷۳۵۲۱

آدرس: خیابان ولی عصر- روبروی توانیر- کوچه شمس- پلاک ۸

سلامت گاه طب سنتی ایران

درمانگاه طب سنتی ایران دانشگاه شاهد دربهار سال ۱۳۹۰ از خیابان ایتالیا به پاسدارن منتقل گردید و با توجه به افزایش فضا و امکانات اقدام به توسعه بخش­های درمانی نمود. در حال حاضر سلامتگاه دارای ۵ اتاق معاینه، کتابخانه تخصصی با بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب، داروخانه طب سنتی و فرآورده های طبیعی، واحد اعمال یداوی می باشد.

داروخانه تخصصی طب سنتی ایران دارای فرآورده های طبیعی و گیاهان دارویی بصورت مفردات وهمچنین داروهای مرکب که در آزمایشگاه تخصصی طب سنتی دانشگاه شاهد ساخته می­شوند، باشد.

نسخه اطبای سنتی را کجا بپیچیم؟ + نقشه

در این داروخانه بیش از ۸۰ داروی مرکبه و ۱۰۰ داروی مفرده موجود بوده و علاوه بر داروها جهت اشاعه و فرهنگ سازی طب سنتی در بین مردم کتابهای طرح احیاء میراث مکتوب طب سنتی ایران را نیز دارا می باشد.

تلفن: ۲۲۸۸۲۵۹۶ – ۲۲۸۸۲۵۲۱

آدرس : تهران – خیابان دکتر شریعتی – پایین تر از حسینیه ارشاد- خیابان دشتستان سوم – نبش کوچه آرمان –

داروخانه و کلینیک خارک

این کلینیک و داروخانه وابسته به دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران است.

شماره تماس: ۶۶۷۵۴۱۵۱ و ۶۶۷۵۴۱۶۶

نسخه اطبای سنتی را کجا بپیچیم؟ + نقشه

آدرس: تهران – خیابان انقلاب – قبل از حافظ – خیابان خارک

برنامه کاری: عصر روزهای زوج: استاد محمد عبادیانی و دستیاران تخصصی طب سنتی ایران، (شنبه:چاقی، دوشنبه: سردرد، چهارشنبه: اختلات جنسی و ناباروری –آلرژی ) صبح ها: دستیاران طب سنتی ایران

داروخانه بیمارستان امام خمینی

وابسته به دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران

شماره تماس: ۶۱۱۹۲۷۴۱

نسخه اطبای سنتی را کجا بپیچیم؟ + نقشه

تهران – انتهای بلوار کشاورز، مجموعه بیمارستانی امام خمینی(ره)، انتهای غربی بیمارستان، روبروی بخش عفونی و جنب بخش پوست

پزشکان مشغول به خدمت: دکتر مژگان تن‌ساز -دکتر روشنک مکبری‌نژاد-دکتر عفت جعفری دهکردی -دکتر رضا ایلخانی، دکتر علی رستمی -دکتر ملیحه تبرایی-دکتر محمد یوسف‌پور -دکتر محسن بهرامی-دکتر فرشاد امینی بهبهانی- دکتر سمیه احمدبیگی -خانم سودابه بیوس

درمانگاه طب سنتی بیمارستان شهدای تجریش

مدیریت: دانشگاه شهید بهشتی (مرکز جامع کنترل سرطان)

شماره تماس: ۲۲۷۵۴۲۷۶

نسخه اطبای سنتی را کجا بپیچیم؟ + نقشه

آدرس: تهران، میدان قدس، بیمارستان شهدای تجریش، درمانگاه طب سنتی واقع در مرکز کنترل جامع سرطان، (پذیرش بیماریهای مختلف:سرطان، گواش، سردرد)

پزشکان مشغول به خدمت: دکتر حسین رضایی‌زاده کنترل و افزابش کیفیت زندگی بیماران سرطانی، دکتر ناصر رضایی‌پور، دکتر مهدی فلاح، دکتر نرگس گرجی :بیماری های گوارشی و سردرد

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.