×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز فعالیت مرکز ترویجی تحقیقی گیاهان دارویی در گیلانغرب

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، نصرت الله فلاحی افزود: این مرکز در دهستان حومه از توابع بخش مرکزی این شهرستان و با اجرای آزمایشی کشت سه نوع گیاه آلوئه ورا، رزماری و به لیمو فعالیت خود را آغاز کرده است.

 وی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع ایجاد شده است.

 وی تصریح کرد: با توجه به جواب دهی مثبت اجرای این طرح، توسعه و گسترش مرکز ترویجی و تحقیقی پرورش گیاهان دارویی در این شهرستان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

 فلاحی اظهار کرد: در صورت استقبال متقاضیان از اجرای این طرح، علاوه بر ارایه تسهیلات لازم، می توان با ایجاد صنایع فرآوری گیاهان دارویی در این شهرستان منطقه را به یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی استان کرمانشاه و کشور تبدیل کند.

 مدیر جهادکشاورزی گیلانغرب افزود: با توجه به دسترسی مناسب به بازارهای خارجی از طریق بازارچه‌های مرزی در شهرهای غرب استان کرمانشاه، امکان صادرات این محصولات نیز فراهم است.

 وی تاکیدکرد: آلوئه ورا، رزماری و به لیمو سه نوع گیاه دارویی و معطر هستند که در درمان بیماری‌ها از جمله درمان کاهش چربی و قند خون، نارسایی‌های کلیوی، التهاب، سوختگی، فشارخون، سردردهای میگرنی، دردهای عصبی، سرما خوردگی، در تقویت حافظه و افزایش مقاومت و سطح انرژی بدن نقش مهمی داشته و در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.