×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت و بهره ‏برداری محصولات گیاهان دارویی در سرخه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سید حسن میرعماد در دیدار با امام جمعه سرخه گفت: حفظ و احیای منابع طبیعی با محوریت مردم، رویکرد اصلی این اداره است.

وی ادامه داد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی، ارائه طرح اقتصاد مقاومتی حاصل یک تدبیر جامع از سوی مقام معظم رهبری بود که این مسئله بیانگر اهمیت رسالت نظام در دستیابی به اهداف توسعه‎ای با درک موقعیت حال حاضر نظام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، استراتژی دشمن در رویارویی با این نظام را راهبرد جنگ مردم‏محور اعلام کرد و گفت: دشمن در تلاش است تا با ایجاد تفرقه در بین خود مردم و جلو انداختن مردم به اهداف شوم استعمارگرانه خود دست یابد؛ بر همین اساس، معتقد است مردم را تشویق کنید تا ایراد بگیرند و بدین وسیله، فاصله بین ملت و دولت روز به روز عمیق‌تر شود.

میرعماد با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین حوزه توسعه کشور محسوب می‎شود، خاطر نشان کرد: پس از انقلاب همواره بخش کشاورزی یکی از موفق‌ترین بخش‌ها بوده، به طوری که توسعه اقتصادی کشور عمدتاً بر پایه کشاورزی است.

وی گفت: در شهرستان سرخه برای کاشت و بهره‏ برداری محصولات گیاهان دارویی، تشکیل صندوق توسعه روستای عبدل‏ آباد، جنگل‏ کاری با گونه‏ های چوب‏ده و پروژه‏ های طرح مدیریت منابع آب و خاک توجه خوبی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، یکی از دغدغه‌های همیشگی منابع طبیعی را ایجاد تعامل بهینه با مردم دانست و گفت: مردم در محیط و در زمین‌هایی زندگی می‌کنند که جزو منابع طبیعی است و یکی از مباحث اصلی که منابع طبیعی به دنبال برطرف کردن آن است، حفظ منابع طبیعی و احیای منابع با محوریت مردم است.

میرعماد فرهنگ‌سازی را رویکرد اصلی این اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برشمرد و گفت: آگاهی بخشیدن به مردم و تقویت آگاهی آنان در ارتباط با مسائل حقوقی برابر منابع طبیعی از اولویت‏های نخست کارهاست و باید مردم را از واگرایی به هم‏گرایی هدایت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.