×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی گیاهان دارویی پرمصرف طب سنتی در غرب کرمانشاه

ابراهیم باباخانی، مدیر مرکز رشدکشاورزی مناطق گرمسیری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با باین اینکه مرکز رشد کشاورزی مناطق گرمسیری استان کرمانشاه نسبت به شناسایی و جمع آوری خواص گیاهان دارویی پر مصرف در طب سنتی در منطقه غرب استان کرمانشاه اقدام کرده است، گفت: گرچه اطلاعات و نحوه مصرف گیاهان دارویی در منابع قدیمی و یا کتب ترجمه شده مختلف قابل دسترس می باشد، اما هدف اصلی از این اقدام این بوده که از این طریق اطلاعات سنتی مناطق مختلف ایران مورد توجه قرار گیرد.

 وی ابراز امیدواری کرد اینگونه تحقیقات بتوانند با اطلاع رسانی مناسب افراد علاقمند را تشویق به مصرف این گیاهان نموده و زمینه را برای تحقیقات جامع در زمینه خواص و ترکیبات این گیاهان مهیا کند.

 باباخانی با اشاره به اینکه غرب استان کرمانشاه دارای اقلیم نیمه خشک می باشد که واجد شرایط رشد گیاهان دارویی متنوع از قبیل خارشتر، خرزهره، اکالیپتوس و … می باشد، گفت: در این تحقیق پس از جمع آوری گونه‌ها در فصل رویش گیاهان و پرس کردن آنها، نمونه ها به هرباریوم منتقل گردید و مورد شناسایی و بررسی قرار گرفت.

 وی افزود: در مجموع ۱۵ گونه دارویی در این منطقه شناسایی شد و سپس خواص دارویی هر کدام تعیین گردید که در بین این ۱۵ گونه، خارشتر از پراکنش خوبی در منطقه برخوردار است که این مسئله بیش از هرچیز نشان دهنده قدرت سازگاری خارشتر با این منطقه می باشد.

  وی در پایان گفت: این منطقه دارای پوشش گیاهی غنی به خصوص گیاهان دارویی است و نیز دارای سابقه تاریخی درباره طب سنتی بوده، لذا نیازمند توجه بیشتر به این ذخایر ارزشمند است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.