×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی مرکز ترویجی، تحقیقی گیاهان دارویی در گیلانغرب

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، ˈنصرت اله فلاحیˈ روز سه شنبه به ایرنا گفت: این مرکز در دهستان حومه از توابع بخش مرکزی این شهرستان هم اکنون با اجرای آزمایشی با کشت سه نوع گیاه آلورا، رزماری و به لیمو فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به جواب دهی مثبت اجرای این طرح، توسعه و گسترش مرکز ترویجی و تحقیقی پرورش گیاهان دارویی در این شهرستان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

فلاحی اظهار کرد: در صورت استقبال متقاضیان از اجرای این طرح، علاوه بر ارایه تسهیلات لازم، ایجاد صنایع فرآوری گیاهان دارویی در این شهرستان می تواند این منطقه را به یکی از قطب های تولید گیاهان دارویی استان کرمانشاه و کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه راه اندازی یک مرکز فرآوری در یکی از شهرهای غرب استان کرمانشاه در دست اقدام است، گفت: پرورش گیاهان دارویی نیاز به امکانات و تجهیزات خاص ندارد و تنها خاک مناسب، آب و فضای باز این صنعت را رونق می بخشد.

مدیر جهادکشاورزی گیلانغرب افزود: با توجه به دسترسی مناسب به بازارهای خارجی از طریق بازارچه های مرزی در شهرهای غرب استان کرمانشاه، امکان صادرات این محصولات نیز فراهم است.

آلورا، رزماری و به لیمو سه نوع گیاه دارویی و معطر هستند و علاوه بر اینکه نقش مهمی در درمان بیماری ها در طب سنتی دارند در تامین ویتامین های خاص، درمان کاهش چربی و قند خون، نارسایی های کلیوی، التهاب، سوختگی، فشارخون، سردردهای میگرنی، دردهای عصبی، سرما خوردگی، در تقویت حافظه و افزایش مقاومت و سطح انرژی بدن نقش مهمی دارند از این گیاهان در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.