×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خطر انقراض شیرین بیان در اثر برداشت بی رویه در شهرستان بافت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، برداشت بی رویه و غیرقانونی ریشه گیاه شیرین بیان در منطقه بافت نگرانی مسوولان، اهالی و روستاییان این منطقه را به دنبال داشته است.

آنچه که پیدا است سود حاصل از فروش ریشه شیرین بیان افراد سود جو را برای برداشت این گیاه دارویی حریص تر کرده تا تیشه به ریشه آن زنند.

برداشت بی رویه و غیر قانونی ریشه شیرین بیان در اراضی ملی، منابع طبیعی بافت را در معرض خطر جدی انقراض این گونه گیاهی ارزشمند قرار داده است.

مسوول یگان ویژه حفاظت منابع طبیعی شهرستان بافت با اظهار تاسف از این موضوع، نبود نیروی محیط بانی کافی و گستردگی منطقه را علت افزایش حضور سود جویان گیاهان دارویی در اراضی ملی بیان کرد.

سلمان شیخ پور افزود: روزانه با متخلفان زیادی در این رابطه برخورد می شود، اما این موضوع یک تهدید جدی برای این گونه گیاهی است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده سودجویان این گیاه دارویی، موضوع را به اداره منابع طبیعی شهرستان بافت اطلاع دهند.

شهرستان بافت به دلیل اقلیم مناسب و شرایط ویژه جغرافیایی رویش گیاهان دارویی، یکی از مناطق مستعد و غنی رویش گیاه شیرین بیان در استان کرمان محسوب می شود.

سالانه ۷۰۰ تن ریشه خام گیاه شیرین بیان از اراضی دارای مجوز کشاورزی برداشت و برای استفاده و فرآوری به مرکز استان ارسال می شود.

۱۵۰۰هکتار از اراضی شهرستان بافت را پوشش گیاه دارویی شیرین بیان تشکیل داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.