×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مغازه عطاری روازاده توسط وزارت بهداشت پلمپ شد + جوابیه روازاده

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از پارسینه، در یکی از آیتم های بخش خبری ۲۰:۳۰ که ۲۸ دی ماه پخش شد، ماموران وزارت بهداشت، یک عطاری را که به زعم آنان در امور پزشکی دخالت بی مجوز می کرد، تعطیل و پلمب کردند.

در بخشی از این گزارش کوتاه، صاحب مغازه عطاری که با اعتراض ماموران مواجه شده بود خطاب به آنان گفت:من ادعای تخصص پزشکی ندارم ولی مردم به من مراجعه می کنند و من هم برایشان گیاهان دارویی تجویز می کنم.

پیگیری ها نشان داد شخص مذکور، “حسین روازاده” از چهره های مشهور جریان طب سنتی بوده است.

حسین روازاده مشهور به دکتر روازاده به دیدگاههای جنجالی و خاص در حوزه سلامت مشهور است که سی دی های سخنرانی های وی در سطح کشور و حتی شبکه های ماهواره ای پخش می شود، برخی از دیدگاههای خاص وی بدین شرح است:

-درخت کاج را آمریکائی‌ها به ایران آورده‌اند و هرجا دیدید آنرا از ریشه در آورید زیرا کاج نه سایه دارد نه میوه، و هر جا کاج باشد گیاه دیگری رشد نمی‌کند و آب را به عمق زمین می‌دهد که این برای کشور ایران بسیار مضر است.

-بچه‌هایی که آدامس می‌خورند به دلیل الکل موجود در اسانس آن عینکی می‌شوند و به علت اینکه به الکل عادت می‌کنند در آینده مشروبات الکلی را به راحتی می‌پذیرند.

از دیگر نظرات او می‌توان به این موارد اشاره کرد: ادعای تهیهٔ مارگارین (کره گیاهی) از فاضلاب، ادعای مضر بودن چای به دلیل عدم هجوم الاغ‌ها به مزارع آن و ..اشاره کرد.

لازم به ذکر است که سایت رسمی دکتر روازاده نیز در پاسخ به این خبر اطلاعیه ای به شرح ذیل منتشر کرده است:

بسمه تعالی

در روز سه شنبه مورخ ۹۲/۱۰/۱۷ نمایندگان محترم وزارت بهداشت و درمان به عطاری مرکزی حکیم عقیلی خراسانی مراجعه و تقاضای توضیحاتی در مورد کیفیت و خواص داروها می نمایند، از این رو از جناب آقای دکتر روازاده خواسته می شود که در صورت امکان در محل مذکور حضور یابند.

آقای دکتر نیز طبق سنت اخلاقی خویش قبول و پس از مراجعه به محل متوجه می شود که از قبل با حضور دوربین بخش خبری شبکه دو سیما ۲۰:۳۰ هماهنگی صورت گرفته که در نهایت یک مصاحبه یک ساعته با ایشان صورت می گیرد و همگی با خوشرویی کامل محل را ترک می نمایند.

اما با کمال تعجب در مورخ چهارشنبه۹۲/۱۰/۱۸ در شبکه فوق الذکر با شیطنت یکی از این عوامل چهره جناب آقای دکتر روازاده به صورت مخدوش پخش می گردد. که بلافاصله از طرف دوستداران طب ایرانی اسلامی به مدیران ارشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی اطلاع رسانی شده و در بخش های بعدی، خبر اصلاح گردید.

البته حقوق افرادی که از این عمل زشت خسارت معنوی دیده اند توسط وکلا در حال پیگیری است.

روابط عمومی موسسه تحقیقاتی درمانی طب جامع ایرانیان

  1. پاپیتال

    به عنوان یک کارشناس گیاهان دارویی و باداشتن داروخانه گیاهی اذعان می کنم که عطاری از جمله مشاغلی است که بدلیل عدم اگاهی مشتری و حتی خود کاسب تغلبات زیادی در آن به صورت خواسته یا نا خواسته رخ میدهد چون دنیای گیاهان دارویی بسیار پیچیده است و هر روز خواص یا مضرات جدیدی در مورد گیاهان شناخته شده و یا ناشناخته کشف میشود و همیشه ابهام در کار هم برای کاسب و هم مشتری وجود دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.