×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولین مجمع عمومی شبکه تحقیقاتی طب سنتی و گیاهان دارویی

در این مجمع که روز دوشنبه ۲۷ دی با حضور دکتر مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت و دکتر محمد شمس اردکانی، رییس دانشکده طب سنتی و نیز جمعی از اعضای هیات علمی و مسولان دانشکده های داروسازی علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی کرمان، یزد و اصفهان در اتاق جلسات دبیرخانه فرهنگ و تمدن اسلام برگزار شد، ابتدا دکتر کاظم زنده دل معاون مرکز توسعه و تحقیقات معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت در خصوص قانون تشکیل شبکه های تحقیقاتی کشور، اهداف شبکه ها و ارکان آن سخنرانی کرد.

در ادامه دکتر شمس با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از بحث طب سنتی در کشور ابراز خشنودی کرده اند و رییس جمهور هم به این بحث حساس است از همکاران خواست حداکثر تلاش خود را برای این فرصت ایجاد شده انجام دهند.

در ادامه دکتر محسن زاده، معاون پارلمانی وزارت بهداشت با بیان اینکه بیشترین چالش های سیاسی و اجتماعی در جهان بدلیل دسترسی نداشتن مردم به شاخص های مناسب درمان است گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید مسیر دیگری را به جز طب کلاسیک دنبال کنیم.

دکتر مصدق، رییس دانشکده طب سنتی شهید بهشتی هم با اشاره به اینکه در دنیا نیز شبکه های تحقیقاتی فعالیت می کنند گفت: شبکه ها به دو صورت عملی و مجازی فعال هستند.

وی افزود: اگر چه محقق با توجه به علایق شخصی خود پژوهش می کند اما باید به سمتی حرکت کنیم که به محققین سفارش تحقیق داده شود و دنیای امروز می طلبد که محققان آزاد را پرورش دهیم و در کنارمان داشته باشیم.

در ادامه دکتر قانعی به دفاع از ایجاد شبکه های تحقیقاتی پرداخت و مزیت های بی شمار آن را برشمرد و فلسفه تشکیل شبکه ها را کاهش بیماری یا کاهش مصرف و یا افزایش یک خدمت بیان کرد.

دکتر محمد مهدی اصفهانی، استاد دانشکده طب سنتی و رئیس مرکز تحقیقات علوم قرآن، حدیث و طب دانشگاه هم با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) که فرمود فرصت ها مثل گردش ابرها می گذرد و باید از آن بهره گرفت گفت: من پیش از این به دلیل تجربه تلخی که داشتم، موافق ایجاد شبکه های تحقیقاتی نبودم، اما در مقطع کنونی که کشور ما در حال تحول علمی است امیدوار هستم شکل جدید این شبکه ها بتواند رسالت ملی خودش را ارائه کند اگر چه هنوز متاسفانه نگاهها به طب سنتی نگاه مهربان واقعی نیست.

در پایان این مجمع رای گیری شد و پانزده نفر اعضای شورای راهبردی مشخص شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.