×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان متولی تدوین چای اسانس دار در کشور شد

محمد علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود:  استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان امسال برای نخستین بار متولی تدوین چای اسانس دار در کشور شده است.

وی اظهارداشت: دبیری تدوین استاندارد چای از گذشته به دلیل داشتن مرکز تحقیقات چای، متخصصان برجسته دانشگاهی، تولید افزون بر ۹۰ درصد چای کشور در استان، مختص گیلان بوده است.

مدیرکل استاندارد گیلان گفت: خیلی از متخصصان، دلسوزان صنعت چای، علاقمندان به چای ارگانیک و همچنین به دلیل تقلب در چای های اسانس دار  مخالف  بکارگیری  اسانس در چای داخلی بودند.

وی افزود: از آنجاییکه ذائقه های مردم به اسانس عادات کرده اسانس دار کردن چای داخلی در شورای استاندارد گیلان مطرح و مصوب شد.

یوسفی اظهارداشت: مصوبات شورای استاندارد استان به شورایعالی استاندارد کشور ارسال و پس از تصویب برای استاندارد لازم الاجرا  و عین قانون است.

وی گفت: استانهای دیگری به دلیل عدم تولید چای می توانند چای فله  را اسانس دار و بسته بندی کنند و به عبارتی چای های خارجی بدون انساس که با بسته های بیش از پنج کیلوی وارد کشور می شود می توانند اسانس دار کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان افزود: بر اساس این استاندارد، اسانس ها بکارگیری در چای ضمن طبیعی و نیمه طبیعی بودن باید زمان ماندگاری اسانس تعریف و همینطور از شرکتهای معتبر داخلی و خارجی تهیه شده باشد.

وی اظهارداشت: تدوین استاندارد مزبور منجر به رونق تولید اسانس طبیعی، تامین سلامت مردم و اشتغالزایی برای واحدهای بسته بندی خواهد شد.

یوسفی یادآورشد: تدوین استاندارد چای اسانس دار باعث درآمدزایی واحدهای که به بسته بندی چای اشتغال دارند و همچنین به رونق بازار چای داخلی می انجامد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.