×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید گیاهان دارویی نقش مهمی در توسعه اقتصادی گیلان دارد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، ایرج بنیادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران در راستای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال از مهمترین اولویت ‌های مسئولان در استان است.

وی اظهارداشت: ورود بخش خصوصی در حوزه‌ های مختلف به‌ ویژه سرمایه‌گذاری در تولید انواع محصولات کشاورزی به ویژه گیاهان دارویی منجر به شکوفایی اقتصادی در استان خواهد شد.

معاون جهاد کشاورزی گیلان گفت: تحقق حماسه‌ اقتصادی در گرو حضور پررنگ تمامی بخش ‌ها به ‌ویژه فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌ گذاری کلان است.

وی با اشاره به اینکه گیلان به ‌لحاظ ویژگی‌ های اقلیمی و تنوع آب و هوایی از مناطق مهم رویش گیاهان دارویی است، افزود: این استان با برخورداری از گونه های متنوع گیاهان دارویی شرایط ویژه و مناسبی برای سرمایه گذاری در این زمینه دارد.

بنیادی اظهارداشت: گیاهان دارویی از ارزش و اهمیت خاصی در تامین بهداشت و سلامت جوامع هم به لحاظ درمان و هم پیشگیری از بیماری ها برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی جزء ذخایر منابع طبیعی هستند و بسیاری از کشورها کم یا زیاد از چنین منبعی برخوردارند که نوع، تعداد و تنوع گونه های گیاهی بر اساس شرایط و موقعیت جغرافیایی هر منطقه متفاوت است.

معاون جهاد کشاورزی گیلان بر اهمیت موضوع فرآوری گیاهان دارویی در سطح استان تاکید کرد و یادآورشد: ایجاد صنایع فرآوری در بحث گیاهان دارویی منجر به پویایی اقتصادی در جامعه می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.