×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احیای گیاه دارویی کرفس کوهی در استان اصفهان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از واحد مرکزی خبر، اجرای طرح توسعه گونه های گیاهی در معرض خطر انقراض با مشارکت مردم ، کرفس کوهی را در استان اصفهان احیا کرد.
کرفس کوهی گونه ای از گیاهان نادر کشور است که از نظر دارویی و همچنین کاربردهای غذایی اهمیت فراوانی دارد. کرفس کوهی به سبب داشتن بیش از ۱۶ ماده در خود از اهمیت و کاربرد فراوان دارویی و غذایی برخوردار است.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت : امسال با اجرای طرح توسعه گونه های گیاهی در معرض انقراض ، ۲ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی طبیعی استان اصفهان در روستاها زیر کشت کرفس کوهی رفت.
آقای مهاجر افزود: کشت این گیاه با مشارکت مردم در روستاهای کلوسه ،کاهگان علیا و سفلی و رزوه چادگان افزایش یافته است .  وی گفت :‌ کشاورزان استان امسال از برداشت۴۰۰ تن کرفس کوهی ، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمد کسب کردند.
هشت هزار هکتار از رویشگاه های طبیعی استان اصفهان به کرفس کوهی اختصاص دارد. از مجموع ۴۰۰ گونه گیاهی با خواص دارویی، خوراکی و صنعتی، ۶۰ گونه به دلیل برداشت های غیرمجاز در استان اصفهان در معرض انقراض یا آسیب قرار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.