×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فهرست داروهای گیاهی بدون نسخه (OTC) مجاز به فروش در عطاری ها تنظیم می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، «منان حاجی محمودی» در گفت و گو با ایرنا افزود: این فهرست در اختیار اصناف و عطاری ها قرار خواهد گرفت تا همه بازرسان اصناف و معاونت های دانشگاه های علوم پزشکی، بازرسی های خود را براساس آن انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین فهرست مفردات گیاهی نیز در اختیار عطاری ها قرار می گیرد تا آنها بدانند چه اقلامی را می توانند در واحد صنفی خود به مردم عرضه کنند.

حاجی محمودی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از این پس فهرست تخلفات عمده عطاری ها را به شورای اصناف و صنف عطاری ها اعلام خواهد کرد تا هماهنگی بین این دانشگاه و این نهادها بیشتر شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیشترین تخلفات عطاری ها مربوط به عرضه داروهای مخدر مانند متادون، داروهای هورمونی جنسی، تقویت کننده های جنسی، مکمل های ورزشی غیراستاندار، داروهای غیر «او تی سی» و داروهای سقط جنین است.

حاجی محمودی افزود: البته شیوع این تخلفات در عطاری ها زیاد نیست و بیشتر عطاری های فاقد مجوز صنفی، اقدام به این تخلفات می کنند.

وی ادامه داد: تخلف دیگر عطاری ها مربوط به مشکلات بهداشتی در خود واحد صنفی است که گیاهان دارویی را در شرایط بهداشتی، نگهداری نمی کنند.

وی تاکید کرد: می خواهیم ساماندهی عطاری ها را از طریق همه ارگان های ذیربط از جمله شورای اصناف پیگیری کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.