×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید طعم‌دهنده برای معطر کردن برنج در آزمایشگاه گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اراک

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، غلامرضا نادری، رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در گفت‌وگو باایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: به واسطه این طعم‌دهنده می‌توان طعم بی‌کیفیت‌ترین نوع برنج را به حد مطلوب رساند. استفاده از این طعم‌دهنده به دلیل گیاهی بودن آن، هیچ‌گونه عوارضی برای مصرف‌کننده نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این طعم‌دهنده مراحل آزمایش را پشت سر گذاشته است و در مراحل ثبت اختراع است، افزود: به جهت اینکه هنوز ثبت اختراع صورت نگرفته است، نمی‌توان ترکیبات و نوع گیاهان استفاده شده را عنوان کرد، اما با آزمایشات انجام شده مشخص شد که این محصول در ایجاد طعم مناسب برنج بسیار مؤثر است.

نادری درخصوص طرز استفاده از این طعم‌دهنده گفت: مقداری از این پودر طعم‌دهنده در کیسه‌ای ریخته شده و به مدت دو ماه در کیسه‌ای قرار داده می‌شود. این ماده به مرور زمان برنج را معطر کرده و از ایجاد سوسک برنج نیز جلوگیری می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی آزاد اسلامی اراک اضافه کرد: درصورتی که برنج آبکش شود، می‌توان مقداری از پودر را در برنج ریخته و اجازه داد که با این طعم‌دهنده پخته شود تا در نهایت عطر مناسب و مطلوبی در برنج پخته شده ایجاد شود.

  1. سيدامين هاشمي

    سلام چطور میتونیم تهیه کنیم؟

  2. سید مهدی میرصالحی

    سلام. چطوری میشه طعم‌دهنده رو تهیه کرد؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.