×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عطاری‌ها فقط مجاز به عرضه‌ی «گیاهان دارویی» هستند نه «داروهای گیاهی»

دکتر «رسول اسدی‌منش» امروز (چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه) در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان، از فعالیت ۳۷ واحد عطاری گیاهان دارویی در شهر همدان و ۷۳ واحد در کل استان خبر داد و گفت: از این میان تنها ۱۱ مورد پروانه‌ی کسب دارند و بقیه در حال تکمیل مدارک برای صدور مجوز هستند.

وی ادامه داد: پارسال با همکاری اماکن نیروی انتظامی و اتحادیه‌ی صنوف گیاهان دارویی، ۵۷ بازرسی از واحدهای شناسایی شده انجام شد که ۱۲ واحد به علت عرضه‌ی داروهای غیرمجاز و داروهای گیاهی مجاز که اجازه‌ی توزیع نداشتند، به مراجع قضایی معرفی شدند و به چند فروشگاه عطاری قدیمی که از قوانین جدید مطلع نبودند، تذکر داده شد.

دکتر اسدی‌منش با بیان اینکه متولی صدور مجوزها، اتحادیه‌ی آرایشی و بهداشتی و در دیگر شهرستان‌ها صنف خواروبارفروشان است، افزود: اغلب داروهای گیاهی پایه‌ی ساخت داروهای شیمیایی هستند و داروخانه‌ها محل عرضه‌ی آنها هستند، از این‌رو باید در مجوز صادره برای عطاری‌ها عنوان داروهای گیاهی به گیاهان دارویی اصلاح شود.

مسئول واحد بازرسی ویژه‌ی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: سوم اسفندماه نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی برای شاغلان این حرفه اقدام می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.