×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت زعفران در گلستان جایگزین پنبه می‌شود

 
زعفران Crocus sativus) Saffron) 
به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از خانه ملت، عبدالکریم رجبی در رابطه با کشت زعفران در استان گلستان و منطقه مینودشت، گفت: در صورتی که شرایط آب و هوایی با کشت زعفران همخوانی داشته باشد می‌توان اراضی بیشتری را به کشت زعفران اختصاص داد. به گزارش خانه ملت، نماینده مینودشت،کلاله،مراوه تپه و گالیکش با بیان این‌که استان گلستان از ظرفیت تولید زعفران برخوردار است، افزود: قرار است به صورت پایلوت و آزمایشی کشت زعفران در برخی مناطق انجام شود و در صورت مثبت بودن نتیجه این کشت در سطح وسیعی ادامه یابد.
وی با اشاره به این‌که وزارت جهاد کشاورزی تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است، تصریح کرد: در صورتی که نتیجه تحقیقات و مطالعات مثبت باشد قرار است در سطح وسیعی کشت زعفران انجام شود و کشاورزان  به تولید آن ترغیب شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با استناد به این‌که برای نخستین بار ۳۰۰ گرم محصول زعفران در روستای کلوکند شهرستان مینودشت برداشت شده است، گفت: در برخی مناطق استان گلستان آب وهوای مشابه خراسان جنوبی وجود دارد که مستعد تولید زعفران است.
وی با بیان این‌که استان گلستان ۴ فصل و دارای کویر و جنگل است، مطرح کرد: در صورتی که مطالعات جواب دهد از سال آینده وزارت جهاد کشاورزی طی برنامه ریزی کشاورزان را به کشت زعفران هدایت می‌کند.
نماینده مینودشت،کلاله،مراوه تپه و گالیکش در مجلس نهم ضمن یادآوری این‌که کشاورزان به دلیل مشکلات ایجاد شده کشت پنبه را در منطقه رها کرده اند، گفت: اگر زعفران را جایگزین کشت پنبه کنیم مشکلات کشاورزان منطقه نیز کاهش می‌یابد.
رجبی با عنوان کردن کشت محدود زعفران در منطقه گنبدکاووس و مینودشت، گفت: منطقه گنبدکاووس شرایط مساعدتری را برای کشت زعفران دارد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت جهاد کشاورزی تا آخر سال نظر قطعی خودش را درباره ظرفیت استان گلستان برای کشت زعفران اعلام می‌کند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.