×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت زعفران در سنقر توسط پارک علم و فناوری کرمانشاه

یکی از واحدهای فناور مرکز رشد جهاد دانشگاهی در شهرستان سنقرو کلیایی به فعالیت در عرصه تولید زعفران پرداخته است.

رشیدی گفت: عنوان طرح ارائه شده از سوی من به پارک علم و فناوری کرمانشاه، تولید گل و پیاز زعفران می باشد که خوشبختانه از تاریخ ۱۵ مهر ماه ۱۳۹۱ به عنوان یک عضو فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان سنقر پذیرفته شدم.

 رشیدی در ادامه افزود: با توجه به اینکه برای رشد این گیاه نیازی به آب زیاد نیست کشت این محصول چه به لحاظ صرفه جویی در آب و چه به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می باشد.

 مدیر عامل یکی از واحدهای فناور مرکز رشد سنقر اظهار داشت: تولید پیاز زعفران و ارائه آن برای دیگر کشاورزان برای تولید این محصول یکی از برنامه های آتی این طرح است که امیدوارم بتوانیم برای استان کرمانشاه مؤثر باشد.

 رشیدی با اشاره به این موضوع که کاشت این محصول در شهریور ماه انجام می شود، گفت: در حال حاضر موفق به کاشت این محصول نشده ایم و امیدوارم با حمایت های مالی پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت خود را از شهریور ماه ۹۲ که فصل کاشت پیاز زعفران است آغاز کنیم.

 وی افزود: با تولید این محصول در استان کرمانشاه می توان گفت، بسیاری از افراد بیکار در این حوزه مشغول به کار خواهند شد و به طور تقریبی با شروع این کار در سنقر برای ۲۰ نفر اشتغالزایی خواهیم داشت.

 رشیدی در ادامه تصریح کرد: حمایت های مالی و مشارکت سرمایه گذاران در رابطه با تولید گل و پیاز زعفران می تواند زمینه پیشرفت، تولید ملی و ثروت را برای کشور عزیزمان ایران فراهم سازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.