×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرفولوژی و فیتوشیمیایی گیاهانی عرضه شده در بازار دارویی ایران با نام کاکوتی (Ziziphora tenuior L)

مرفولوژی و فیتوشیمیایی گیاهانی عرضه شده در بازار دارویی ایران با نام کاکوتی (Ziziphora tenuior l.) در دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان بررسی و تعیین شد.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز گفت: مفهوم مرفولوژی شناسایی ساختمان و فیتوشیمیایی شناسایی مواد شیمیایی است .

دکتر مصطفوی افزود حاران کیانی دکترای عمومی این دانشکده این طرح پژوهشی را با راهنمایی استادان نصرا… قاسمی ومصطفی قنادیان ولیلی قائم مقامی اجرا کرده است.

وی گفت: گیاه (Ziziphora tenuior l.) که در فارسی به نام کاکوتی شناخته می شود در طب سنتی ایران برای درمان تب، ضد عفونی کننده ، درمان سرماخوردگی، ضد نفخ و اختلالات گوارشی کاربرد دارد واز اجزای اصلی اسانس این گیاه می توان پولگن، ایزومنتون، منتون و پیپرتیون را نام برد که تاثیر درمانی بالا را به این ترکیبات نسبت می دهند.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در این تحقیق نخستین بار از روش HPLC با استفاده از دتکتور فوتودیود به شیوه ای آسان، سریع و دقیق برای تعیین مقدار ایزومنتون که یکی از ترکیبات اصلی موجود در گیاه کاکوتی است استفاده شد که نتیجه بدست آمده تعیین کننده مقدار ایزومنتون موجود در عصاره کاکوتی بود که تقریباً معادل یک و ۳۷ صدم میکرولیتر/گرم از پودر گیاه است.

دستاورد نهایی این تحقیق ایجاد یک متد سریع، آسان و دقیق با استفاده از روش کروماتوگرافی مایع با کاربرد عالی برای تعیین مقدار ایزومنتون در اندام هوایی گیاه کاکوتی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.