×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید گیاه دارویی مرزنجوش در پروژه بین المللی منارید بهاباد تصویب شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان یزد ˈرضا باقریˈ افزود: پروژه بین المللی ˈمناریدˈ در این شهرستان در چهار پایلوت روستاهای آسفیج، بنستان، کمکوئیه و کریم آباد در حال اجرا است.

رضا باقری ادامه داد: آموزش های هدفمند و کاربردی مطابق با خواست و نیاز بهره برداران با هدف ارتقاء سطح سطح معیشت و آگاهی آنان در پایلوت های منارید در شهرستان بهاباد یکی از محورهای اساسی اقدامات انجام شده در سال ۲۰۱۳ میلادی است.

وی اظهار داشت: در این پروژه در ارتباط با تخریب سرزمین، مدیریت پایدار کشاورزی و مراتع، تعادل بخشی بین آبهای زیرزمینی و آب های بین المللی، تغییرات اقلیم و حفاظت از تنوع زیستی اقداماتی در حال انجام است.

وی آموزش های کاربردی و هدفمند به منظور ارتقاء سطح معیشت روستائیان به خواست دفاتر توسعه محلی با گزارش جامع و توجه به حفظ آب و خاک و تولید محصولات سالم و ارگانیک از برنامه های سالجاری این پرو ژه بیان کرد.

وی افزود: در این راستا در سطح پایلوت های منارید در شهرستان بهاباد با آگاهی کامل مردم محلی و اعضای کمیته مدیریت حوزه تا اکنون پنج طرح معیشتی را به عنوان الگو و تعیین نقش دستگاههای متولی امر معیشت جهت اجرا به تصویب رسانده است.

کارشناس استانی معیشت پایدار پروژه بین المللی منارید- پایلوت بهاباد با اشاره به گزیده ای از اقدامات صورت گرفته در خصوص معیشت پایدار اظهارکرد: در این راستا زیرساخت های لازم جهت اجرایی شدن طرح های معیشتی از یک سال پیش تا اکنون انجام شده است.

زهرا زحمتکش، پتانسیل یابی و معرفی مشاغل معیشتی، شناسایی افراد مستعد جهت پیشبرد اهداف معیشتی ، معرفی پروژه های موفق در استان و خارج استان جهت ارتقاء سطح دانش جوامع محلی جهت معیشت پایدار ترویج راهکارهای افزایش بهره وری در تولیدات و محصولات معیشتی موجود در روستاهای هدف منارید از اقدامات صورت گرفته در روستاهای هدف پروژه یاد شده بیان کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا پنج طرح معیشتی اعم از زنبورداری، تولید نان محلی به روش سنتی، تولید ورمی کمپوست، عرق گیری و بسته بندی گیاهان دارویی و کاشت گیاه دارویی مرزنگوش ˈتغییر الگوی کشتˈ در کمیته مدیریت حوزه بهاباد به تصویب رسیده و در حال اجرایی شدن است.

پروژه بین المللی ˈ تقویت و انسجام سازمانی برای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی-ˈمناریدˈ، یک پروژه مشترک ما بین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و برنامه توسعه ملل متحد( UNDP) و صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) است که با هدف شناسایی و رفع خلا ها و موانع به منظور تحقق مدیریت یکپارچه منابع طبیعی، در استانهای کرمانشاه، سیستان و باوچستان و یزد اجرا می شود.

شهرستان بهاباد باجمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر دارای ۱۹۰ روستا و آبادی است که ۸۱ روستای آن دارای سکنه و ۱۰۹ روستای آ ن خالی از سکنه است.

بهاباد یکی از سه پایلوت اجرای این پروژه در کشور است که از اواخر سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون نشست های بسیاری با مردم ، مدیران و کارشناسان سازمانها در سطوح ملی و استانی صورت گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.