×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کارگاه آموزشی گیاهان دارویی سازمان تحقیقات علمی و صنعتی

مقدمه: امروزه به‌ دلیل عوارض جانبی داروهای شیمیایی،‌گرایش روزافزونی به مصرف داروهای گیاهی آشکار شده است. در سطح جهانی بیش از ۱۰۰۰۰ گیاه (جنگلی و غیرجنگلی) به‌عنوان داروهای گیاهی، آنهم به‌صورت سنتی مصرف می‌شود. مطابق تخمین سازمان تجارت جهانی، بیش از ۸۰% مردم در کشورهای درحال توسعه، به‌منظور حفظ سلامتی به داروهای سنتی وابسته‌اند که به‌طور عمده منشاء گیاهی دارند.

این گرایش به کشورهای درحال توسعه محدود نمی‌شود، بلکه حداقل ۲۵% داروها در فارماکوپه‌های جدید از گیاهان به دست می‌آیند. کشور ایران دارای اقلیم آب و هوایی و بیولوژیکی متنوعی است که دارای منابع متنوعی از گل و گیاه می‌باشد، که ذخیره‏ای حیاتی برای داروهای گیاهی، مواد آرایشی و غذایی می‌باشد. تاکنون نزدیک به ۲۰۰۰ گونه گیاهی که دارای خواص دارویی می‌باشند، شناسایی شده که اغلب آنها برای سال‌های متمادی کاربرد داشته‏اند.

بیشتر این گیاهان ابتدا بصورت وحشی شناخته شده‏اند، که امروزه تعدادی از آنها (مانند زیره، رازیانه و…) بصورت انبوه کاشته می‌شوند. با وجود شناخت خواص دارویی این گیاهان، به‌علت فقدان فناوری مناسب، بهره‏برداری صنعتی و استاندارد از آنها در کشور رایج نشده است.

به‌منظور جبران بخشی از نیازمندیهای علمی و فنی این حوزه، سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران درنظر دارد سومین کارگاه آموزشی را با حضور استادان و پژوهشگران داخلی و خارجی بر گزار نماید.

زمان برگزاری کارگاه:

۳۰ دی تا ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۲

محورهای کارگاه آموزشی:

در این کارگاه موضوعات و مباحث کلان از جمله مواد طبیعی،طب سنتی گیاهی، شیمی و بیوتکنولو‍ژی گیاهان دارویی،فارماکولوژی، استانداردسازی و فناوری‏های نوین در فرآوری گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی مورد بحث قرار می گیرد.

هزینه‌ شرکت در کارگاه:

هزینه‌ شرکت در کارگاه آموزشی شامل ثبت نام، پذیرایی، ناهار و جزوات کارگاه به مبلغ دو میلیون ریال، برای دانشجویان نصف مبلغ مذکور با ارائه کارت دانشجویی، هزینه شرکت در کارگاه به حساب سیبا به شماره ۲۱۷۲۰۸۹۰۰۱۰۰۷ نزد بانک ملی شعبه خشایار کد شعبه ۵۴۴ به نام سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واریز و اصل فیش واریزی به پژوهشکده فناوریهای شیمیایی ارائه گردد.

در پایان به شرکت کنندگان گواهی نامه معتبر پایان دوره ارائه خواهد شد.

ثبت نام:

تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام حداکثر تا تاریخ ۲۵/۱۰/۹۲

سازمان پژوهشهای علمی صنعتی

کروکی سازمان پژوهشهای علمی صنعتی

محل برگزاری: سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب، پژوهشکده فناوریهای شیمیایی

تلفن مستقیم و نمابر: ۵۶۲۷۶۶۳۷-۰۲۱ و ۵۶۲۷۶۲۶۵-۰۲۱

وب سایت: http://www.irost.org/buta.work

آدرس:

سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران، مجتمع تحقیقاتی عصرانقلاب: تهران، جاده قدیم کرج، شهریار، بعد از سعیدآباد، زیرگذر پل بادامک، جاده حسن آباد خالصه (خیابان شهید ابراهیم احسانی راد)

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.