×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسنامه‌دار کردن بیش از ۲۰۰ نوع گیاه دارویی در استان قزوین

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین  به همراه چند تن از معاونان و کارشناسان در راستای حمایت از سمن‌های زیست‌محیطی در قزوین از فعالیت‌های مجموعه مردم نهاد زیست گستر فدک بازدید کرد.

فرهادی در این بازدید اظهار داشت: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد زیست‌محیطی بهترین حامیان محیط زیست و قوی‌ترین اهرم در جلوگیری از تخریب این موهبت الهی هستند و این اداره کل آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی خود را برای تعامل و همکاری با این تشکل‌ها اعلام می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: در این استان افرادی که وارد تشکل‌های مردم نهاد شده‌اند افرادی کوشا، جدی و تلاشگر هستند که در امر فرهنگ‌سازی و جلوگیری از تخریب محیط زیست فعالیت‌ها و ظرفیت‌های چشم‌گیری دارند ولی با این وجود هنوز از نظر کمیت و تعداد سمن‌ها و مجموعه افرادی که در آنها فعال هستند، با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

فرهادی با اشاره به شناسنامه‌دار کردن بیش از ۲۰۰ نوع گیاه دارویی از سوی این تشکل در استان، بیان کرد: مجموعه مردم نهاد زیست گستر فدک از سال ۸۲ آغاز به کار کرده و در حال حاضر با فعالیت در حوزه مرتع‌داری، حفظ نباتات، توسعه فضای سبز، استفاده پایدار از گیاهان دارویی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی از قبیل چاپ نشریات و مقالات در حوزه‌های کشاورزی و محیط زیست، مشغول به کار است.

این مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری این مجموعه مردم نهاد و مرکز تحقیقات کشاورزی و محیط زیست استان در زمینه پراکنش گیاهان دارویی، شناسنامه‌دار کردن آنها، برداشت و بهره‌برداری ضابطه‌مند از گیاهان دارویی و در نهایت حفظ محیط زیست و طبیعت استان گام‌های اساسی برداشته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.