×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی ۹ گونه گیاه دارویی قابل کشت در زنجان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، سعید ادیب با بیان اینکه ۶ تا ۷ هکتار گیاهان دارویی در استان زنجان سالانه کشت می‌شود، اظهار کرد: به دلیل مشکلات خرید این محصول در بازار استان کشت این محصولات در زنجان بسیار کم است.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبان برای بازاریابی گیاهان دارویی تاسیس شده است، افزود: این شرکت وظیفه عقد قرار داد برای خرید گیاهان دارویی را دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بازار گیاهان دارویی کاملا تخصصی بوده و این محصولات باید قبل از کشت مشتری خرید آن مشخص شود، تصریح کرد: کارخانجات گیاهان دارویی هم برای خرید محصولات دارویی کشت شده پیش قدم نیستند و برای تهیه این گیاهان جمع‌آوری محلی را ترجیح می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان کلاس‌هایی هم برای آموزش گیاهان دارویی توسط اداره کشاورزی استان برگزار می‌شود، بیان کرد: این آموزش‌ها در شهرستان‌های استان نیز برای کشاورزان برگزار می‌شود.

ادیب با بیان اینکه این کلاس‌ها هم برای کشاورزان و هم برای کارشناسان گیاهان دارویی است، عنوان کرد: اسقبال از این کلاس‌ها خوب بوده است.

وی به صادرات گیاهان دارویی در ایران اشاره کرد و گفت: گیاهان دارویی در دنیا بازار صادرات خوبی دارد اما سهم ایران از این صادرات بسیار اندک است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه گیاهان دارویی که در فروشگاه‌های استان عرضه می‌شود توسط پزشکان سلامت تایید نمی‌شود، تصریح کرد: در گیاهان دارویی بیشتر خواص و موثر بودن آن مطرح بوده و عطر و بوی این گیاهان بیشتر مطرح نمی‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.