×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت ایجاد صنایع فرآوری و بسته‌بندی حنا در رودبار کرمان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری تسنیم از رودبار، کرامت علیدادی سطح زیر کشت حنا در شهرستان رودبار را هفت هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان و اظهار کرد: در یک سال زراعی، به طور متوسط در هر هکتار هفت تن حنای خشک برداشت می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: شرایط آب و هوایی و خاک شهرستان رودبار، برای کاشت حنا بسیار مطلوب است، به طوریکه کشاورزان زیادی به کشت این محصول روی آورده‌اند.

علیدادی با اشاره به مزیت‌های محصول حنا، تصریح کرد: یکی از این مزیت‌ها این است که این درختچه عمر چند ساله دارد.

وی با بیان اینکه حنا از اواسط اسفندماه کشت می‌شود، بیان کرد: حنا در بحث اقتصاد کشاورزان نقش بسیار خوبی دارد، اما به سبب عدم وجود صنایع فرآوری و بسته‌بندی، این محصول توسط واسطه‌ها و دلالان با قیمت ناچیز خریداری می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: متاسفانه این محصول در استان‌های دیگر فرآوری و به اسم آنها به مصرف داخلی می‌رسد و یا صادر می‌شود.

علیدادی نبود صنایع مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت به‌ویژه کارخانه خشک‌کن برگ حنا را از دیگر مشکلات کشاورزان این منطقه عنوان و تصریح کرد: نبود بذر اصلاح شده حنا در منطقه از دیگر مشکلات محسوب می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های مرکز تحقیقات منطقه و معاونت تولید گیاهان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، تحقیقات برای تولید بذر اصلاح شده، تاریخ مناسب کاشت، تاریخ مناسب برداشت و آفت‌ها و امراض گیاه حنا آغاز شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.