×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دکتر کردافشاری: بهبود سنگ کلیه با مالیدن روغن شوید به پهلوها میسر است

کلیه

کلیه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، دکتر غلامرضا کردافشاری مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تدابیر طب سنتی برای رفع سنگ کلیه اظهار داشت: انجام بادکش‌های گرم در ناحیه کلیه برای رفع سنگ کلیه و کاهش درد آن مفید بوده همچنین استفاده از آبزن‌ها برای رفع سنک کلیه موثر است.

وی با بیان اینکه روغن‌مالی اثرات مفیدی برای کاهش درد کلیه دارد، بیان داشت: روغن مالی ناحیه کلیه با روغن‌های طبع گرم مانند «شوید» و «قسط» در ناحیه کلیه مفید بوده که گرم نگه داشتن کلیه مانع تولید سنگ در کلیه می‌شود.

مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: افرادی که دچار درد کلیه می‌شوند، اگر کیسه‌ای حاوی نمک بر روی کلیه ها قرار دهند یا حوله داغ کرده توسط اتو استفاده کنند درد کاهش پیدا می‌کند گرما موجب بهبود درد کلیه و مانعی برای ساخت سنگ کلیه می‌شود.

کردافشاری در برنامه دکتر سلام ادامه داد: افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند اگر چند روز غذایی از ترکیب گوشت بلدرچین یا کبوتر بچه یا کبک همراه با دارچین و سبزی هایی مانند کرفس و همراه روغن زیتون طبخ کنند در شکستن سنگ نافع است چرا که خود کرفس شکننده سنگ کلیه است.

وی افزود: استفاده از عسل و سیاه دانه روزی چند بار و استفاده از عرق بهار نارنج و عرق کرفس قبل از خواب خود در شکستن سنگ مفید بوده چرا که کرفس سنگ شکن است.

مدرس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به سنگ کلیه اگر معده خود را تقویت کنند و کم غذا مصرف کنند که موادزائد کمتر در بدنشان تولید شود در بهبود سنگ کلیه مفید است و این افراد از گرم کردن کلیه خودشان نفی می‌برند.

آبزن یکی از روش‌های درمانی طب سنتی ایران استفاده از وان یا تشت است که آبی همراه با گیاهان دارویی با تجویز پزشک در آن می‌ریختند و آب باید تا ناف بیمار را بپوشاند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.