×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زرین گیاه در شهرستان سمیرم در آستانه انقراض است

علی زند مقدم اظهار کرد: این گیاه دارویی بی نظیر تنها در منطقه سمیرم و کرکس رشد و نمو دارد و در هیچ جای کشورمان مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: زرین گیاه از نظر خواص دارویی بی نظیر و فوق العاده است و همین خاصیت ها باعث شده سودجویان و برخی افراد محلی بویژه عشایر به تخریب و نابودی این نوع گیاهان بکر سرعت بدهند.

وی خاطر نشان کرد: این گیاه از گونه هایی با خواص دارویی از جمله کاهش تب، درد مفاصل و روماتیسم، تقویت حافظه، درمان بیماری ام اس، سریع کردن جریان خون، درمان سرگیجه، و زوزگوش وسردرد است و در مکان های سردسیر با ارتفاع دو هزار و ۳۰۰ تا سه هزار متر از سطح دریا و در مناطق سنگلاخی رشد می کند.

زند مقدم اضافه کرد: وجود ترکیبی به نام ˈزانتومیکرولˈ در برگهای زرین گیاه مسوول اصلی خاصیت ضد سرطانی این گیاه دارویی است.

مشاور طرح بین المللی حفاظت از سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی تصریح کرد: مسوولان طرح تنوع زیستی زاگرس مرکزی به تازگی با وارد شدن به موضوع انقراض این گیاه دارویی سعی دارند از انقراض آن جلوگیری کنند

وی افزود: برای تقویت و تثبیت رشد زرین گیاه یکی از شرکت های تعاونی کشاورزی و زیست محیطی محلی سمیرم تولید و کاشت زرین گیاه در سطح زیر کشت مشخص را بر عهده گرفته است.

شهرستان سمیرم با قرار گرفتن در جوار دنا و زاگرس و دارا بودن۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مراتع و جنگل های طبیعی از نوع خوب و متوسط در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است. ایرنا

برچسب ها :
  1. felfel

    بهتر است ایشان اطلاعاتشان را در رابطه با رویشگاههای این گیاه تکمیل کنند
    چه کسانی مسئول چه کارهایی شده اند!!!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.