×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهرستان سرپل ذهاب مستعد کشت گیاه دارویی به‌لیمو است

ابراهیم باباخانی در رابطه با بررسی پتانسیل‌های شهرستان سرپل ذهاب درجهت زراعت گیاه دارویی «به لیمو» اظهار کرد: گیاه «به لیمو» با نام علمی Aloysia.triphylla از خانواده یVerbenaceae است و شهرستان سرپل ذهاب منطقه‌ای گرمسیری و نیمه خشک در غرب استان کرمانشاه و هم مرز با کشور عراق است که در یک تحقیق ابتدا به بررسی کشت «به لیمو» در شهرهای با آب و هوای مشابه سرپل ذهاب پرداختیم که متوجه شدیم در شهرستان صالح آباد ایلام و قصرشیرین کرمانشاه این گیاه کشت شده است.

 باباخانی تصریح کرد: پس از بازدید از مزارع شهرستان صالح آباد، ۴۰ عدد قلمه «به لیمو» به صورت تصادفی انتخاب شد و مهرماه در دشت قلعه شاهین شهرستان سرپل ذهاب کشت شدند.

 وی افزود: پس از زمستان گذرانی ۲۲ عدد از قلمه ها سبز شد و ۱۸ قلمه بر اثر سرما از بین رفتند، در مرحله بعد ۴۰ عدد قلمه در اسفندماه در دشت قلعه شاهین سرپل ذهاب کشت شدند و این بار ۳۵ قلمه سبز شد.

  مدیرمرکز رشد پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی در سرپل ذهاب گفت: پس از یک سال و کنترل رشد درختچه‌ها این کارنتیجه مطلوبی داد.

 وی خاطرنشان کرد: شهرستان سرپل ذهاب مساعد کشت «به لیمو» است و بهترین زمان کشت اسفند ماه و نیمه اول فروردین با رعایت فاصله آبیاری سه روزه است.

   ‌مقاله‌ای از این تحقیق استخراج و در همایش ملی گیاهان دارویی که در شهرستان آمل برگزار شد، پذیرفته شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.