×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز به کار مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی ایلام

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، ذبیح‌الله مهری‌پور با اعلام این خبر اظهارکرد: با توجه به توانمندی‌های استان در حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی این مرکز رشد، امکانی مناسب برای اجرایی کردن ایده‌های دانش‌آموختگان دانشگاه و اعضای هیئت علمی و نخبگان است.

 وی تولید گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، بیوتکنولوژی گیاهان دارویی، آب، خشکسالی، محیط زیست، اقتصاد سنجی، بازاریابی‌های گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، زراعت و باغبانی، تولید محصولات ارگانیک، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، محصولات فرعی جنگل و مرتع را از جمله حوزه‌هایی دانست که مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در زمینه آن فعالیت خواهد کرد.

 مهری‌پور طرح‌های بین رشته‌ای غیرمرتبط با کشاورزی را حوزه‌ای مهم از فعالیت‌های این مرکز رشد عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ کاری این مرکز ۲۰ درصد فعالیت مرکز رشد در اختیار این حوزه قرار خواهد گرفت.

 وی با اشاره به اینکه این مرکز نخستین مرکز رشد تخصصی در حوزه کشاورزی در استان ایلام است، خاطرنشان کرد: از ۲۹ مهرماه سال جاری مجوز و موافقت اصولی این مرکز با عنوان ” گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی” از وزارت علوم گرفته شده است و با توجه به اینکه جهاددانشگاهی دبیری ستاد استانی گیاهان دارویی را عهده‌دار است و اقدامات خوبی نیز در این عرصه انجام داده است، با مدیریت مناسب و انعطافی این مرکز رشد در راه اهداف آن گام برخواهد داشت.

 رییس جهاددانشگاهی ایلام مهمترین موضوع مرکز را ایجاد روحیه کارآفرینی در بین فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی دانست و گفت: برای این مرکز برنامه ۵ ساله تدوین شده است و ۸۵ واحد فن‌آور و شرکت دانش بنیان در آن مستقر و از حمایت‌های مرکز برخوردار و برای خود فرصت‌آفرینی خواهند کرد.

 مهری‌پور در تشریح خدمات این مرکز به واحدهای فن‌آور گفت: هر فرد دارای ایده که حتی غیردانشگاهی باشد می‌تواند از حمایت‌های جهاددانشگاهی به عنوان متولی مرکز برخوردار شود.

 وی امکانات آزمایشگاهی تخصصی و تحقیقاتی، امکانات آموزشی تخصصی و تحقیقاتی درون مرکز و کارگاه‌های آموزشی متنوع را از جمله این خدمات عنوان کرد و از راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی مرکز رشد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: واحدهای فن‌آور و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند برای آگاهی از نیازمندی‌های علمی خود و اطلاع یافتن از آنها از این زیرساخت مهم بهره‌مند شوند.

 رییس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام خدمات مالی را رسالت خطیر دیگر این مرکز عنوان کرد و گفت: تا آماده شدن سایت تخصصی این مرکز رشد داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت جهاددانشگاهی فرم پذیرش را تکمیل و یا با ارسال الکترونیکی و یا مراجعه حضوری نام خود را به عنوان واحد فناور ثبت کند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.