×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شرکت دارویی زردبند از سال ۱۳۷۲، با هدف تولید و فرآوری گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز نمود. با توجه به ظرفیتهای موجود در کشور، ضمن تهیه بذر گونه ها ی اصلاح شده گیاهان دارویی از منابع معتبر بین المللی، اقدام به تکثیر و تطبیق آنها با شرایط اقلیمی کشورگردید. از همان ابتدا، تحقیقات در زمینه شناسایی اقلیمها و میکروکلیماهای (خرد اقلیم ها) مناسب کشور به منظورکشت این گیاهان، با هدف دستیابی به بالاترین میزان عملکرد کمی و کیفی و به موازات آن تحقیقات در زمینه روشهای استخراج و فرآوری محصولات گیاهی آغاز گردید.

بدین منظور و در گام نخست، گونه ها و ارقام اصلاح شده گیاهان دارویی، برای اولین بار در زمینی به مساحت تقریبی یک هکتار در یک منطقه اقلیمی مناسب واقع در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی تهران، با مشخصات جغرافیایی”۵۰۲،’۴۹،°۳۵ شمالی، “۶۹۲،’۳۴،°۵۱ شرقی و ارتفاع ۱۶۸۵ متر از سطح دریا کشت گردیدند.

این منطقه همان روستای کهن زردبند و وجه تسمیه این شرکت بوده که اینک به عنوان باغ گیاهشناسی شرکت دارویی زردبند، یکی از غنی ترین کلکسیونهای گیاهان دارویی در کشور و منطقه می باشد.

این باغ که بیش از ۲۰۰گونه از گیاهان دارویی اصلاح شده و ارزشمند را در دامان طبیعت بکر و زیبای خود پرورش داده، هر ساله پذیرای جمع کثیری از بازدید کنندگان داخلی و خارجی اعم از مقامات کشوری، دانشجویان، اساتید و علاقمندان صنعت گیاهان دارویی می باشد.

در گامی دیگر، با توجه به نیاز روز افزون کشور به مواد اولیه گیاهی، گسترش و توسعه فعالیتها با هدف فرآوری و تولید مواد اولیه گیاهی مورد مصرف صنایع مختلف، در دستور کار قرار گرفت و بدین منظور، پس از بررسی های انجام شده، واحد صنعتی این شرکت در شهرستان یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، با تجهیزات و امکانات پیشرفته احداث گردید. شرایط اقلیمی خاص منطقه، توفیق دیگری بود تا مساحتی معادل ۳۵ هکتار از اراضی جنب کارخانه به کشت گیاهان دارویی به منظور تولید مواد اولیه اقلام دارویی مهم کشور اختصاص یابد.

استفاده از گونه ها و ارقام اصلاح شده گیاهی حاوی بیشترین میزان ماده مؤثره و بالاترین راندمان در هکتار، رعایت اصول به زراعی، عدم استفاده از سموم شیمیایی در جهت مهار آفات و بیماریهای گیاهی و رعایت اصول زیست محیطی همسو با کشاورزی پایدار در بخش تولید مواد خام گیاهی، از یک سو و بکارگیری دستگاهها و تجهیزات پیشرفته، بهره گیری از روشهای علمی و اصولی استخراج مواد مؤثره و توجه ویژه در رعایت استانداردهای بین المللی کیفی در بخش فرآوری و تولید مواد اولیه، از سوی دیگر، عوامل اصلی موفقیت در توسعه فعالیت شرکت بود که به لطف خداوند منان و همت والای کادر مجرب شرکت باعث گردید تا دستیابی به اهداف طراحی شده در مدت زمان کوتاهی میسر گردید.

شرکت دارویی زردبند با اخذ بیش از ۷۰ پروانه دارویی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه انواع اسانسهای طبیعی، عصاره ها و روغن های گیاهی مفتخر است که به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان مواد اولیه گیاهی کشور در خدمت صنایع مختلف دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی ( نوشابه سازی ، لبنیات و….) ، دام و تولید داروهای دامپزشکی باشد. همچنین تولید و عرضه محصولات این شرکت در قالب عصاره ها و افشره های گیاهی، با علامت تجاری “طعم سبز” در بازار دارویی کشور، برگ زرین دیگری از افتخارات این مجموعه ارتقاء سلامت جامعه می باشد.

از دستاوردهای این تلفیق شایسته کشاورزی و صنعت و بهره گیری از نیروهای انسانی کار آمد، انتخاب شرکت دارویی زرد بند به عنوان “کارآفرین نمونه” سال ۱۳۸۵ استان کهگیلویه و بویراحمد، دریافت عنوان “صنعت سبز” کشور در سال ۱۳۸۶ از سازمان حفاظت محیط زیست، انتخاب طرح تحقیقاتی تولیدی شرکت در صنعت طیور بعنوان برگزیده بیست و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی در سال ۱۳۸۷ و نیز اخذ مدال برگزیده سازمان خواروبار جهانی (FAO ) به دلیل همسویی محصولات تولیدی شرکت با استانداردهای تولید ارگانیک و پایدار در سال۱۳۸۷ می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.