×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت زعفران در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، جعفر صادقی در نشست کار‌گروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به پسروی آب دریاچه ارومیه اظهار کرد: توسعه کشت زعفران در اراضی مستعد به جای محصولات پر توقع به آب در برنامه مدیریت جهاد کشاورزی بناب قرار دارد و در چند نقطه شهرستان بناب کشت این محصول به عنوان الگویی انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال ‌جاری از یک مزرعه پنج ساله یک هکتاری حدود پنج کیلوگرم زعفران برداشت شود، اظهار داشت: در صورت حمایت‌های دولت سطح زیرکشت این محصول قابل افزایش بوده و می‌توان در سال‌های آتی سطح قابل توجهی از اراضی منطقه را زیرکشت زعفران برد.

وی همچنین ترویج کشت پسته را یکی از راه‌های تغییر الگوی کشت در منطقه نام برد و گفت: امسال  هزار و ۲۰۰ اصله نهال پسته در بناب کاشت شده که در تلاشیم برای ‌توسعه آن گام برداریم.

صادقی سپس از زیرکشت رفتن نزدیک به هزار هکتار از اراضی منطقه به کشت محصول گندم از نوع پیشگان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار ۱۳ تن از این نوع گندم برداشت شود.

صادقی با تأکید بر بحث حمایت کشاورزان توسط دولت گفت: دولت باید برای تغییر الگوی کشت نسبت به پرداخت تسهیلات به کشاورزان اهتمام کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب سخنان خود با بیان اینکه بیشترین و بالاترین آمار چاه‌های کشاورزی غیرمجاز در استان آذربایجان‌شرقی مربوط به این شهرستان است، خاطر نشان کرد: در کشت پاییزه سطح زیرکشت محصول گندم در بناب شش هزار هکتار است که تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ هکتار آن زیرکشت رفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.