×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کشور زیر کشت گیاهان دارویی است

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، ˈحسین صفاییˈ روز چهارشنبه در حاشیه ˈهمایش ملی کاربرد گیاهان دارویی در سبک زندگیˈ در تربت حیدریه طی گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: طبق برنامه ریزی قرار است سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزارهکتار افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: امسال ˈسند راهبردی ملی توسعه علوم و فناوری گیاهان داروییˈ به عنوان یک سند فرابخشی و نقشه راه توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی به تصویب هیات دولت رسید.

او افزود: با ابلاغ این شند گام بسیار مهم و تحول سازی در عرصه توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی کشور برداشته می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این سند توسعه در سه بخش ˈهدفگذاری، افزایش تولید و فرآوریˈ تدوین شده که مسیری را برای بخش کشاورزی و کشاورزان در تولید گیاهان دارویی فراهم می کند.

صفایی همچنین پیرامون مشکلات موجود در بخش گیاهان دارویی گفت: یکی از مهمترین چالشها در بخش گیاهان دارویی تکیه بر مراتع و منابع طبیعی است که افرادی بدون نیازسنجی از سطح اقدام به برداشت گیاهان دارویی می کنند که این امر باعث کاهش بعضی از گونه ها شده است.

وی افزود: در دنیا حدود پنج هزار فراورده دارویی از گیاهان سنتی تولید می شود اما در ایران فقط ۹۶۰ رقم از گیاهان دارویی در فهرست دارویی نظام پزشکی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: به رغم اینکه ایران از لحاظ تنوع گونه های گیاهی ظرفیت بالایی دارد، در کشورمان فقط ۵۰ گیاه دارویی کشت می شود.

صفایی گفت: ایران از لحاظ سطح زیر کشت محصولات گیاهی سهم دو درصدی در تجارت دارد لذا باید سهم کشورمان افزایش پیدا کند.

وی همچنین اظهارداشت : کنترل واردات، صادرات و تشکیل شرکتهای دانش بنیان در بخش گیاهان دارویی موجب بهبود و توسعه وضعیت گیاهان دارایی در کشور خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.