×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید نانو داروهای گیاهی برای دامپزشکی در انستیتو پاستور

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، محسن آسوری در مراسم اختتامیه سومین همایش ملی گیاهان دارویی ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی از ۹۴ سال قبل موسسه انستیتو پاستور در ایران شکل گرفته است، گفت: پیش از انقلاب همکاری‌های خوبی با انستیتو پاستور فرانسه شکل گرفته بود و همکاری‌های علمی آموزشی صورت می‌گرفت.
وی با بیان اینکه از سال گذشته یک سال وقفه در همکاری‌های انستیتو پاستور فرانسه و ایران افتاده است، اظهار داشت: از هفته گذشته با بهتر شدن برخی روابط همکاری‌ها به روال عادی بازگشته و این دو مجموعه روابط گذشته خود را فارغ از مسایل سیاسی دنبال می‌کنند.

آسوری با اشاره به اینکه مجموعه شمال نیز از ۱۸ سال قبل با هدف ارائه خدمت به پنج استان شمالی تاسیس شد، یادآور شد: این مجموعه در حوزه گیاهان دارویی تلاش کرده تا بستری آماده برای همکاری با سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه مازندران از نظر خدادادی بستر مناسبی برای تولید گیاهان دارویی است، با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در زمینه گیاهان دارویی تصریح کرد: در بحث عصاره‌گیری، بررسی سلول‌های سرطانی در مجاورت عصاره‌ها و مدل‌های مختلف بیماری در موش‌ها و بیماری سرطان در موش تحقیقات وسیعی در این مجموعه صورت گرفته است.

آسوری افزود: این مجموعه تنها مرکزی در کشور به شمار می‌رود که تولیدکننده موش‌های نیود برای مطالعات سرطان است و آن را در اختیار محققان قرار می‌دهد.

سرپرست انستیتو پاستور شمال کشور با اشاره به اینکه عصاره‌گیری از گیاهان دارویی به روش شیمیایی معمولی و با تجهیزات در این مرکز صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه بانک سلولی ایران در انستیتو پاستور ایران مستقر است امکانات کشت سلولی در این مرکز فراهم شده تا در پروژه‌های مربوط به وزارت بهداشت و وزارت علوم ورود پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بستر مطالعات ملکولی را فراهم کرده‌ایم، یادآور شد: در مدل‌های سرطانی رده‌های متعدد سلول‌‌های سرطانی را در مدل حیوانی ایجاد کردیم و این طرح با همکاری یکی از مراکز پژوهشی کشور ایتالیا انجام شده است.

آسوری با اشاره به تولید نانو داروهای گیاهی در این موسسه بیان کرد: نانو داروهای گیاهی تب برفکی، آفت دهان و نیوکاسل در انستیتو پاستور شمال کشور تهیه شده که آفت دهانی در مرحله تست مدل حیوانی قرار دارد اما تب برفکی در محیط ‌روی ۴۰۰ دام مبتلا امتحان شده و به‌دنبال اخذ مجوز دامپزشکی هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.